الگوهای موفق جامعه زنان در دوران دفاع مقدس به جامعه معرفی شود

قاسمی طوسی بر انتقال ارزش های انقلاب اسلامی و پیام شهدا به نسل امروز تاکید کرد و گفت: الگوسازی و معرفی ایثارگری جامعه زنان که در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان مشق غیرت کردند ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» امروز(۱۷اسفند) در نخستین یادواره استانی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز»  و همایش اسوه های صبر و مقاومت در سالن الغدیر ساری با بیان اینکه شیرزنان مازندران در برهه های مختلف حماسه های تاریخ ساز خلق کردند و گوش به فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودند، اظهار کرد: در پشتبیانی از همسرانشان در شرایط مختلف بویژه دفاع مقدس نقش ارزنده ای داشتند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه زنان شهیده ما خط شکنانی هستند که نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری و به خوبی از آن دفاع کنند، افزود: نقش زنان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بسیار ارزنده است.

 

وی به نقش زنان در بیمارستان های صحرایی و پرستاری از رزمندگان اشاره کرد و برگزاری اینگونه همایش ها را یادآوری ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس دانست که جانفشانی آنان بی نظیر است.

 

قاسمی طوسی بر انتقال ارزش های انقلاب اسلامی و پیام شهدا به نسل امروز تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری این کنگره ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن، الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان می تواند به عنوان الگو و نماد هویت کسانی باشد فرزندان این سرزمین محسوب می شوند.


وی با بیان اینکه امروز در هر سنگری باید آرمان و اهداف شهدا را مد نظر قرار داد و خدمت صادقانه و بی منت را برای مردم داشته باشیم، بر ضرورت قدردانی از رشادت‌ها و جان فشانی‌های آنان تاکید کرد.

 

قاسمی طوسی یادآورشد: در آستانه برگزاری این یادواره  همزمان با روز درختکاری به یاد 64 بانوی جانباز و شهیده استان مازندران نهال در بوستان ملل ساری غرس شد.

 

به گزارش شبستان، در این مراسم  از ۲۱ زن شهیده و ۴۳ بانوی جانباز استان با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1035077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha