دستگاه قضایی ترک فعل ها و قصور مدیران متخلف را تحت تعقیب قرار می دهد

حجت الاسلام خلیلی بر بکارگیری روش ها و تجهیزات نوین در گمرک تاکید کرد و گفت: ماموریت هر یک از دستگاه ها در فرآیند کمرگی مشخص است و دستگاه قضایی مدیرانی را که ترک فعل کنند مورد تعقیب قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «حمزه خلیلی» امروز (یکشنبه، 17 اسفند) در نشست بررسی مشکلات و راهکارهای ترخیص کالا به مشکلات و راهکارهای ترخیص کالا از گمرک پرداخت و اظهار داشت: ماهیت کالای ورودی به گمرک بندرانزلی در سال های اخیر تغییر کرده و فرآیندهای ترخیص که متناسب با ماهیت کالاهای جدید باشد در گمرک به درستی اعمال نشده است.

 

رییس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: شرایط نگهداری مواد خوراکی از قبیل غلات، متفاوت است لذا باید امکانات و تجهیزاتی متناسب با آن ایجاد شود.

 

وی با اشاره به لزوم استقرار آزمایشگاه در بندرانزلی به منظور نمونه برداری سریع از کالاهای خوراکی  و پرهیز از ارسال نمونه به آزمایشگاه های سایر شهرها خاطرنشان کرد: در شرایطی که مردم به اقلام ضروری از جمله غلات نیاز مبرم دارند و این کالاها با ارز دولتی به کشور وارد می شود، نباید به دلیل سهل انگاری در انبارها متروکه شده و بعضا فاسد و غیر قابل استفاده شود.

 

«سید مهدی فلاح میری» نیز در این نشست با اشاره به اینکه طولانی شدن روند نگهداری کالاهای اساسی در انبارهای گمرک بندرانزلی و انجام نمونه برداری و آزمایش آنها گفت: این امر موجب فساد و متروکه شدن کالا می شود و  بعد از متروکه شدن کالا در گمرک، مسئولیت فروش و ساماندهی آن برعهده سازمان اموال تملیکی است.

 

دادستان مرکز استان گیلان از مدیران دستگاه های مسئول خواست تا بر زیر مجموعه خود نظارت کافی داشته باشند و تصریح کرد: زیرساخت نگهداری کالا و پیش بینی لازم برای تامین ارز باید توسط وارد کننده به درستی انجام گیرد تا شاهد از بین رفتن کالا بعد از ورود به گمرک نباشیم.

 

وی به تشکیل کمیته نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در دادسرای مرکز استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: غلات و نهاده های دامی از کالاهای ضروری مردم محسوب می شوند که کمبود آن موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی خصوصا مرغ و گوشت خواهد شد.

 

فلاح میری با بیان اینکه به دلیل مدت و نحوه نگهداری، آزمایش و نظردهی شاهد فاسد شدن برخی کالاها در گمرک هستیم تصریح کرد: باید پنجره واحدی بین سازمان بنادر، گمرک، اداره استاندارد، دامپزشکی و وارد کننده وجود داشته باشد تا واردات و فروش نهاده ها به کشور به سرعت انجام شود.

 

در این نشست رییس کل دادگستری استان گیلان، دادستان کل و معاونین و مدیران کل دستگاه‌های همجوار با گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان اموال تملیکی، استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی و فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی کشورحضور داشتند.

 

کد خبر 1035081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha