مدیریت افکار عمومی از ملزومات حفظ فرهنگ بومی است

زارع فرهنگ بومی ما کاملا در مسیر خطر قرار دارد. یک کلیپ توسط فردی منحرف در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و تا به الان ۱۵ میلیون بازدید داشت برای حفظ فرهنگ بومی باید مدیریت افکار عمومی در حوزه‌های مختلف صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(17اسفند) در آئین اختتامیه جشنواره استانی شعر نوج در سوادکوه ( زیراب) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد حسن پور که عنصری فعال و دلسوز در حوزه شعر و ادبیات فارسی و بومی بود و نبودش قابل باور نیست، بیان کرد:  چهارمین جشنواره شعر طبری نوج با نگاهی ویژه به زبان طبری مازندران برگزار شد، این استان دارای فرهنگ عمیقی است، وظیفه ما دفاع از آیین و پیشینه و آداب و رسوم ماست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در مسیر ترویج این آداب و رسوم اگر این جشنواره از ده سال پیش تاکنون برگزار می‌شد خروجی آن یک کتاب بود در حالیکه امروز  ما فضایی به نام فضای مجازی داریم که غیر قابل انکار و گذشت است.

 

زارع تصریح کرد:از نظر خیلی از بزرگان این فضا، فضای واقعی و حقیقی است مازندران ما همواره در مسیر تهدید قرار داشته است چرا که سالانه میزبان ۳۰ میلیون گردشگر است که شاید در حوزه فعالیت‌های اقتصادی کمک حال باشند اما در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری آیین و مراسمات و پیشینه ما خطرناک هستند.

 

وی تاکید کرد: الان باید اعلام کنیم که فرهنگ بومی ما کاملا در مسیر خطر است شاید در آینده اعلام کنند که فرهنگ و زبان ما در آستانه انقراض است، مدیریت جامعه و افکار عمومی در حوزه‌های مختلف باید صورت بگیرد.

 

زارع در ادامه بیان کرد: امروز با کمال شرمندگی شاهد گستردگی کلیپ "شلوار پلنگی " هستیم این ایراد به همه ما وارد است‌، باید بگوییم تک تک اشعار شعرای خوبمان را باید در فضای مجازی و رسانه ای منتشر کرده و مقابله کنیم بدون تعارف ما قائله را باختیم.

 

وی یادآور شد: در فضای مجازی یک کلیپ توسط فردی منحرف منتشر شد و تا به الان ۱۵ میلیون بازدید داشت یعنی یک ششم جمعیت یک کشور اسلامی به تماشای این فیلم نشستند که زنگ خطر است.

 

زارع اضافه کرد:باید فرهنگ و ایمانمان را حفظ کنیم همه پای کار بیاییم امروز تولید محتوا کلید واژه است پشت این دیوار خبرهایی است باید به فکر زیر پوست شهر و اتفاقات باشیم اگر بتوانیم فرهنگ بومی، دینی و اسلامی را حفظ کنیم  اتفاقات خوبی می‌افتد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا نگاه ویژه‌ای به این موضوع صورت بگیرد که نیاز به عزمی استانی دارد این جشنواره را در حد یک کتاب خلاصه نکنیم تولید محتوا بعد از اختتامیه اتفاق بی‌افتد تا ارتباط خوبی را با مردم برقرار کنیم برای خودمان برنامه داریم ولی برای مردم نه‌!

 

وی گفت: افزود: در این جشنواره ۳۵۰ اثر در قالب های دوبیتی، غزل، مثنوی، پچک‌سوت، اسا‌شعر، نیمائی، شعر نو تبری و با موضوع‌های عاطفی، فرهنگ بومی‌، طبیعت، آیینی از ۶۵ شاعر در سه بخش جوانان، بزرگسالان و دفاع مقدس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کد خبر 1035090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha