تعامل کانون های مساجد با بسیج مساجد و محلات زمینه ساز ارتقاء فعالیت های فرهنگی است

حجت الاسلام چراغی پور گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت در سطح مساجد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و حذب جوانان به مساجد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۸ اسفند) در دیدار مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امیرالمومنین(ع)  استان ایلام، اظهار کرد: در مناطق مختلف شهری و روستایی استان حدود یک هزار باب مسجد، حسینیه، تکیه و مکان مذهبی وجود دارد  که ظرفیت ها و پایگاه های مهم دینی و فرهنگی هستند که در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی مورد استفاده قرار می گیرند.


حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره به اینکه در سطح این تعداد مسجد و مکان مذهبی،  ۳۰۷کانون فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در مناطق روستایی و عشایری تا کنون در سطح استان راه اندازی شده است، ابراز کرد: کانون های فرهنگی و هنری امروز به شبکه گسترده فرهنگی در سطح استان تبدیل شده و به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی خدمات متنوع دینی، فرهنگی، هنری و جهادی به مردم و اعضای کانون های مساجد ارائه می دهند.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز ۲۴هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان ایلام با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند، گفت: امروز با توجه به ضرورت توجه به فرهنگ کار و تلاش، کار آفرینی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به ویژه در مناطق روستایی از جمله قالی بافی و پرورش دام و‌ قارچ یکی از محورهای اصلی فعالیت های ستاد کانون های مساجد است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی با استقبال گسترده اعضا و مدیران کانون های مساجد استان در سطح استان ایلام برگزار شده است، افزود: خوشبختانه استان ایلام نیز در مرحله نهایی و داوری این طرح توانسته است با کسب امتیازات مناسب در رتبه های برتر اجرای این طرح قرار گیرد.


وی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری شهدای سرابله مسجد قمر بنی هاشم(ع) توانسته است با کسب امتیازات لازم در رتبه دهم کشور و اول استان در اجرای طرح ملی ایران قوی قرار بگیرد، گفت: در حال حاضر هم  ۸۶باب  کتابخانه عمومی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و دسترسی اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه خدمت به مردم عزیز دارند.

 

حجت الاسلام چراغی پور تصریح کرد: پیرو بیانات مقام معظم رهبری در گردهمایی بزرگ مردم و روحانیون در ۱۹مهر۱۳۹۱ در خراسان شمالی که بر تعامل و همکاری کانون های مساجد و بسیج ناکید فرمودند، در این راستا خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت در سطح مساجد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و حذب جوانان به مساجد وجود دارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تاکید بر تداوم تعامل همکاری بین مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج مساجد و محلات، خاطرنشان کرد: در سال آتی نیز از هر گونه فعالیت مشترک و تعامل بین بسیج مساجد و محلات و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استقبال می شود.

 

گفتنی است این دیدار در راستای گرامیداشت ۱۸ اسفند گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

کد خبر 1035248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha