روند مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه برای قضات البرزی تشریح شد

داراب خانی با اعلام خبر آموزش دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه به ۴۰ قاضی استان البرز گفت: روند مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه برای قضات البرزی تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « جعفر داراب خانی» طی نشستی که دوشنبه ۱۸ اسفند در اداره کل دادگستری استان البرز با هدف تشریح و آموزش مشارکت و تعامل نهادهای عمومی با قوه قضائیه برگزار شد گفت: جلب مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی، بسیار حائز اهمیت است.

 

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز افزود: مشارکت مردمی در جریان پیشگیری از وقوع جرم به دلیل نظام مند، هدفمند و تخصصی بودن، از کارآیی و تأثیرگذاری زیادی برخوردار است.

 

این مقام قضایی افزود: حوزه مشارکت نهادهای مردمی شامل مشارکت در سیاست گذاری، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از بزه دیدگان و بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان، مشارکت در میانجی گری و صلح و سازش و نظارت بر اجرای قوانین است، که در این دستورالعمل در نظر گرفته شده است. 

 

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل یاد شده توسط ریاست معظم قوه قضائیه، مجموعه وظایف دستگاه ها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز تهیه و تدوین و به منظور اجرا، از سوی رئیس کل دادگستری البرز به کلیة دستگاه های ذیربط استان ابلاغ شد. 

 

 

 

کد خبر 1035272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha