بهره‌مندی ۳ هزار خانوار مددجوی خراسان جنوبی از بیمه های اجتماعی

نخعی از بهره مندی سه هزار و ۵۳۰ خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی از بیمه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سه هزار و ۵۰۰ خانوار دیگر نیز از این خدمات برخوردار می‌شوند.

«علی اکبر نخعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در سال جاری تعداد خانوارهای معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان خراسان جنوبی ۳۰ هزار و ۷۲۸ خانوار بوده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی افزود: علاوه بر کمک معیشت پرداختی ماهیانه، خدمات حمایتی دیگری همچون درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک‌هزینه‌ جهیزیه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تسهیلات قرض‌الحسنه یا کمک نقدی بلاعوض و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود.

 

اهدای ۷۵۳ کمک هزینه ازدواج به زوجین

وی مبلغ پرداختی کمک معیشت به خانوارهای تحت حمایت در خراسان جنوبی را طی ۱۱ ماهه سال جاری را بیش از ۹۲ میلیارد ۸۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: خانوارهای کمک معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد به دلیل از کارافتادگی، فوت سرپرست، طلاق، متارکه و زندانی بودن سرپرست خانوار، تحت حمایت این نهاد قرارمی گیرند و به صورت ماهانه از همه خدمات حمایتی بهره‌مند‌ می‌شوند.

 

نخعی به اهدای ۷۵۳ کمک هزینه ازدواج به زوجین زیرپوشش این نهاد حمایتی اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی کمک هزینه ازدواج مبلغ ۵۰ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال بوده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی از پرداخت اجاره بها به مددجویان مستاجر خبر داد و افزود: در این مدت کمیته امداد استان بیش از هشت میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال به یک هزار و ۴۵۴ مددجوی فاقد منزل مسکونی ساکن در منازل استیجاری پرداخت کرده است.

 

وی یکی از سرفصل‌های کمیته امداد، در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، کمک در راستای تأمین امتیاز انشعابات آب و برق و گاز مددجویان است، تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت طبق قانون از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات شامل پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه انشعاب فاضلاب، آب، برق و گاز برای یک ‌بار و در واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف، معاف هستند.

 

نخعی بیان کرد: طی ۱۱ ماهه امسال، چهار هزار و ۴۱۵ خانوار  مددجو برای انشعاب رایگان معرفی شده اند.

 

۲۹۴۵ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی در ادامه افزود: در استان خراسان جنوبی ۷۷ مددکار شامل ۴۸ مددکار مرد و ۲۹ مددکار زن در سال جاری وضعیت زندگی خانوارهای تحت حمایت و نیازمند را مورد بررسی قرار دادند.

 

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد استان از ۱۲۲ بیمار خاص و ۲ هزار و ۹۴۵ بیمار صعب العلاج، گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری سه میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال کمک به فرانشیز و خدمات ویژه درمان و تامین تجهیزات بیماران صعب العلاج جامعه تحت پوشش پرداخت شده است.

 

نخعی کمک به وضعیت بهداشت، درمان و سلامت مددجویان زیر پوشش را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در این مدت ۷۴۴ میلیون ریال از سوی این نهاد در این زمنیه هزینه شده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۵۳۰ خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه های اجتماعی بهره‌مند هستند که در آینده نزدیک سه هزار و ۵۰۰ خانوار دیگر نیز از بیمه برخوردار می شوند.

 

پرداخت هزینه سبدغذایی به ۴۰۳۲ کودک دچار سوء تغذیه

وی با بیان اینکه اکنون در استان خراسان جنوبی ماهانه چهار هزار و ۳۲ کودک دچار سوء‌تغذیه از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار هستند، تصریح کرد: کودکان زیر پنج سال که از نظر شاخص‌های رشد (وزن، قد و شاخص‌های تغذیه) در وضعیت مناسبی نیستند و منحنی رشد آنها پایین‌تر از حد نرمال است توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

 

نخعی بیان کرد: کمیته امداد ماهیانه برای هر کدام از کودکان دچار سوء‌تغذیه تحت حمایت، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب کارت الکترونیکی هر کدام از این افراد واریز می‌کند و افراد شامل این طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد از سبد غذایی بهره‌مند شوند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی یادآور شد: کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه هر ۶ ماه یک بار توسط مرکز بهداشت استان مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

 

وی همچنین از پرداخت کمک هزینه تغذیه به یک هزار مادر باردار و شیرده در سال جاری خبر داد و گفت: این مادران باردار نیز می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد امام خمینی استان سبدغذایی مورد نظر را خریداری کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1035278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha