جهرم در لیست برترین های لیگ تندرستی ایران قرار گرفت

خداجو گفت: شهرستان جهرم با ۱۲ هزار و ۴۶۳ امتیاز در رده هفتم لیگ تندرستی ایران قرار گرفت.

«عبدالرحیم خداجو»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: شهرستان جهرم با همت و تلاش مدیران و مربیان باشگاه ها، هیئت های ورزشی، ورزشکاران و شهروندان در راه توسعه و گسترش ورزش همگانی در میان برترین های لیگ تندرستی ایران قرار گرفت.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم افزود: شهروندان جهرمی از میان ۳۲ استان کشور در بین ۵۰۰ شهر ایران، موفق به کسب مقام و رتبه هفتم در اولین لیگ تندرستی ایران شدند.

 

وی با اشاره به اینکه لیگ تندرستی ایران توسط فدراسیون ورزش های همگانی برگزار شده است، بیان کرد:‌ هدف از برگزاری لیگ تندرستی آگاهی بخشی، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت جسمانی اقشار مختلف جامعه و معرفی هرچه بیشتر رویکرد جدید حاکم بر فدراسیون ورزش‌های همگانی و بهره‌گیری از پروتکل‌های علمی بوده است.

 

خداجو در مورد رتبه بندی برگزاری لیگ تندرستی، گفت: استان‌ها در یک جدول ٣٢ تیمی با هم رقابت کرده و در پایان لیگ براساس میزان مشارکت جمعیت هر استان امتیاز و رتبه آن مشخص شدند.

 

وی بیان داشت: افراد بالای ۱۰ سال در این لیگ پس از ثبت نام در سایت ایران تندرستی به آدرس irantandorosti.ir روزانه نسبت به ارسال فیلم ۳۰ ثانیه از حرکات ورزشی در سامانه اقدام کردند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم با اشاره به اینکه استان‌هایی که در لیگ امسال رتبه نخست تا شانزدهم را کسب کنند به لیگ برتر صعود می کنند، گفت: بدین ترتیب استان فارس و شهرستان جهرم موفق به کسب امتیازهای لازم و صعود به لیگ برتر تندستی ایران شد.

 

خداجو خاطرنشان کرد: لیگ برتر با مکانیزمی متفاوت، بسیار جذاب و با تغییرات عمده برگزار می شود ضمن اینکه جذب اسپانسر، پخش تلویزیونی و طراحی متفاوت نحوه برگزاری از ویژگی های لیگ برتر سال آینده است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش ورزش همگانی از اهداف لیگ تندرستی ایران است، تصریح کرد: در پایان این طرح از استان‌ها و شهرستان‌های برتر تقدیر ویژه می شود و همچنین ۱۴ جایزه ۱۰ میلیون ریالی به افرادی که بیشترین مشارکت داشته باشند و به چهار نفر در پایان هر هفته هر نفر پنج میلیون ریال به قید قرعه اهدا می شود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم در پایان گفت:  این طرح توسط فدراسیون ورزشهای همگانی ایران در سطح کشور بین ۳۲ استان اجرایی شد که شهرستان جهرم اکنون با کسب ۱۲ هزار و ۴۶۳ امتیاز موفق شد رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 1035446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha