جامعه امروزی نیازمند کالای فرهنگی بومی است

صفری با اشاره به مغایر بودن محصولات متعدد غربی با اهداف نظام اسلامی و دینی، گفت: جامعه امروزی نیازمند بهره مندی از کالای فرهنگی بومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رقیه صفری» امروز(۱۸اسفند) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران ششمین دوره جایزه فیروزه که در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد،‌با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا در سال جاری محدودیت‌هایی را ایجاد کرد، بیان کرد: فرهنگ هر جامعه سرمایه آن جامعه و پشتوانه‌ای موثر برای توسعه است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با اشاره به مغایر بودن محصولات متعدد غربی با اهداف نظام اسلامی و دینی، افزود: ارائه یک الگوی مناسب تولید یک محصول فرهنگی مستلزم بومی بودن و حفظ هویت ملی آن کالا است.

 

وی ادامه داد: ما برای تولید کالاها صرف اینکه تقلید از جوامع دیگر را باید داشته باشیم باید به هویت ملی کالاها توجه ویژه ای داشته باشیم بر همین اساس و در راستای عمل به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات در خصوص خودکفایی این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کل کشور تدارک دیده شد.

 

صفری با بیان اینکه جامعه امروزی نیازمند بهره مندی کالای فرهنگی بومی است، یادآور شد: در استان مازندران با تاکیدات استاندار و همت مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران این برنامه به خوبی برگزار شد و شاهد تولیدات خوب فرهنگی و هنری در استان بودیم که به معرفی خلاقانه کالاهای نو فرهنگی و هنری منجر شد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ادامه داد: در سال جاری با محدودیت‌های کرونایی و تحریم‌های ظالمانه بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادیم اما همت بر ایجاد فرصت از همین تهدیدات بوده است این جشنواره فرصتی بود که مردم در خانه کالاهایی را مختص فرهنگ منطقه‌ای خودشان تولید کنند.

کد خبر 1035518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha