اولین دوره انتخاب روستای برتر قرآنی برگزار می شود

حجت الاسلام کاظمی نسب گفت:نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود و مهلت ثبت نام در این فراخوان تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.

حجت الاسلام «محمد تقی کاظمی نسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان این که نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: فراخوان انتخاب روستای برتر قرآنی منتشر شده و ثبت نام در این فراخوان از اول اسفند ماه آغاز و تا ۲۵ اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

 

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور سامان­دهی، تقویت و حمایت از فعالیت­‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه­‌های فرهنگی و دینی ذیربط، طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران را اجرا می‌کند.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب به اهداف این طرح ملی اشاره کرد و گفت: الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستا‌ها و توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف این طرح ملی است.

 

وی تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت­های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور و نحوه ثبت نام و شناسایی روستای قرآنی ایران را از دیگر اهداف طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران عنوان کرد.

 

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: افزود: برای دستیابی دهیاران سراسر کشور به کاربرگ ثبت نام، ضمن معرفی آدرس اینترنتی سامانه (ayat.farhang.gov.ir) از طریق فراخوان عمومی، "لینک" مخصوص ثبت نام از دو مرجع رسمی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان­‌ها و سازمان شهرداری­‌ها و دهیاری‌­های سراسر کشور در اختیار دفاتر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری­‌ها­ قرار خواهد گرفت و در نهایت توسط دهیاری­‌های سراسر کشور تکمیل و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: براساس اطلاعات جمع‌­آوری شده، هیأت­های استانی (متشکل از دستگاه‌­های قرآنی استان) حداکثر سه روستا را به عنوان روستا‌های منتخب استانی انتخاب می‌کنند.

 

وی گفت: با انتخاب روستای برتر استان (یک روستا)، کاربرگ و مستندات آن را برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال می­‌کنند. 🔸️وی بیان داشت: روستای قرآنی ایران به صورت سالانه و طی مراسم رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات و دستگاه­‌های ذیربط معرفی می­‌شود.

 

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اهدای نشان ویژه و لوح افتخار "روستای قرآنی ایران"، تقدیر از خیّران قرآنی روستای منتخب، حمایت ویژه از توسعه فعالیت­‌های قرآنی در روستای منتخب و حمایت مادی و معنوی از استعداد‌های قرآنی روستای منتخب از جمله جوایز و مشوق‌های در نظر گرفته شده در راستای اجرای این طرح ملی است.

کد خبر 1035522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha