بیانیه هیأت داوران نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران

هیأت داوران نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران با صدور بیانیه پایانی، خطاب به هنرمندان مطالعه و تحقیق در آثار و فرهنگ بومی منطقه و آشنایی بیشتر با ارزش های واقعی آنها، برای خلق آثاری جدید را لازم و ضروری دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، هیأت داوران نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران متشکل از 3 کارشناس هنری«ثریا زائر اومالی» «پویان افغان نژاد» و«فاطمه جمشیدی زنجانی»؛ بیانیه پایانی خود را به شرح ذیل صادر کرد:

 

به نام خالق زیبایی

کالاهای فرهنگی سفیران فرهنگ و هویت بومی هر منطقه به‌شمار می‌روند که به‌واسطه آنها فرهنگ، تولید و بارور می‌شود.

 

داوری کالاهای فرهنگی استان مازندران طی دو مرحله و در دو روز متولی انجام شد که پس از بررسی و داوری اولیه؛ ۵۸ اثر از مجموع ۷۰ اثر رسیده به دبیرخانه برای داوری نهایی برگزیده شد.مرحله دوم داوری آثار با توجه به شرایط اعلام شده توسط دبیرخانه و مسئولین محترم اجرایی در ۴ بخش و در سه بعد کالایی،  فرهنگی و کیفیت طراحی و تولیدات آثار صورت گرفته است که از بین 58  اثر ۱۲ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند که در این مسیر؛ اصالت و  زیبایی شناسی کالا، استفاده درست از هویت بصری و نمادهای ایرانی - اسلامی، توانمندی‌های تکنیکی و اجرایی، طراحی، نوآوری و خلاقیت از نکات قابل توجه در داوری و ارزش گذاری بوده است.آثار راه یافته به جشنواره در چهار گرایش؛ محصولات چوبی، سفالی، دست‌بافته‌ها و البسه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند.

 

ضمن ارج نهادن به آثار هنری همه شرکت کنندگان در این جشنواره و بررسی و نتایج داوری خود واجب می دانیم در مورد آثار به نکاتی بپردازیم:

 

۱-شایسته است هنرمندان و علاقه‌مندان در جهت بالابردن توان طراحی و شیوه اجرا تلاش بیشتری را مدنظر قرار دهند.

 

۲- مطالعه و تحقیق در آثار و فرهنگ بومی منطقه و آشنایی بیشتر با ارزش های واقعی آنها، برای خلق آثاری جدید لازم و ضروری است.

 

درپایان این عزیزان برگزار کننده اولین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی تشکر و قدردانی نموده چرا که اگر همت این عزیزان نبود این رویکرد فرهنگی شکل نمی گرفت. آرزوی ما موفقیت همه هنرمندان است.

 

به گزارش شبستان، آئین اختتامیه نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران ششمین دوره جایزه فیروزه امروز(۱۸اسفند) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 1035565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha