تشکل های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس بیشتر فعالیت کنند

عزیزی نژاد با بیان اینکه زمینه فعالیت های دفاع مقدسی بسیار وسیع است خواستار فعالیت های بیشتر جوانان و تشکل های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس شد.

«رسول عزیزی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اولین جشنواره ملی تشکل های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس در سراسر کشور همزمان در استان گیلان به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد اظهارکرد: فراخوان جشنواره استانی تشکل های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس در سال گذشته در گیلان با هدف ارتقای فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار در بین اقشار جامعه به خصوص جوانان انجام شد.



مدیر دفتر تشکل های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس اداره کل گفت: زمینه فعالیت های دفاع مقدسی بسیار وسیع است و هر یک از تشکل ها می توانند در عرصه های گوناگون مرتبط با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فعالیت داشته باشند.



وی تصریح کرد: حداقل بخشی از فعالیت های تشکل ها می تواند جلسات بازگویی تاریخ جنگ و گفتمان درباره عملیات های دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا و تجلیل از رزمندگان و جانبازان و ایثارگران، جلسات خاطره گویی و نشست های صمیمی با پیشکسوتان دفاع مقدس، سرکشی از رزمندگان ایثارگران و جانبازان، سرود، آهنگ سازی و شعر حماسی، برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور مسابقات کتابخوانی و هنری در حوزه دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و فضای مجازی، کانال و گروه، تولید محتوا در حوزه جهاد و ایثار و مقاومت، کتاب (صوتی یا نوشتاری) مقاله و... باشد.



عزیزی نژاد با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت سالانه در استان ها برگزار می شود و برگزیدگان اول تا سوم استانی به جشنواره ملی معرفی می شوند، افزود: متاسفانه در گیلان آثار قابل توجهی دریافت نشد که خواستار تحرک و فعالیت های تشکل ها در این زمینه شدیم.



وی اضافه کرد: سه تشکل برگزیده گیلانی به لحاظ شرکت در جلسات هم اندیشی، کارگروه های مشورتی و همکاری در سایر زمینه ها... به جشنواره ملی معرفی شدند.



عزیزی نژاد بیان کرد: «مظفر نامدار طالشانی» از رشت، مدیر عامل تشکل مردم نهاد کانون سنگر سازان بی سنگر، «مرتضی گلستانی» مدیر تشکل های مردم نهاد فرزندان فرهیخته و شاهد ایثارگر شمال و «طاهره انسان دوست» مدیر کانون پویندگان راه طیبه از شهرستان صومعه سرا به عنوان برگزیدگان استان گیلان تجلیل شدند.



وی گفت: این برگزیدگان با لوح سپاس با امضای سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور و هدیه نقدی اداره کل حفظ آثار تقدیر شدند.



عزیزی نژاد با اشاره به اینکه سه تشکل برگزیده به جشنواره ملی معرفی شدند، خواستار فعالیت های بیشتر برگزیدگان و تشکل های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس شد.

کد خبر 1035783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha