موافقت رسمی موقوفات شیعه و سنی برای تصویب روزجهانی قرآن کریم

دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) از موافقت هیئت های قرآنی وابسته به موقوفات شیعه و سنی عراقی برای تصویب روز جهانی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه کربلا، دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: هیئت های قرآنی وابسته به موقوفات شیعه و سنی برای تصویب روز جهانی قرآن کریم به طور رسمی موافقت کردند.

 

«شیخ حسن منصوری» مدیر دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: در چارچوب مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده برای گسترش پویش روز جهانی قرآن کریم،دعوت از مدیر مرکز ملی علوم قرآن کریم وابسته به دیوان وقف شیعی و مدیر مرکز قرآن کریم عراق وابسته به دیوان وقف سنی انجام گرفت و توافقنامه بین دارالقرآن کریم آستان حسینی و نمایندگان موقوفات شیعه و سنی امضا شد. این توافقنامه به مجلس نمایندگان برای تصویب روز 27 رجب به عنوان روز ویژه قرآن کریم ارایه شد.

 

منصوری افزود: مقامات دولتی این پرونده را پیگیری کنند و به مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تصویب جهانی ارایه دهند.

 

وی ادامه داد: این توافقنامه شامل تشکیل یک کمیته مقدماتی عالی است که نمایندگان هیئت های قرآنی در عتبات مقدس و دو موقوفه را در برمی گیرد.علاوه براین پویش های گسترده ای برای گسترش فرهنگ قرآنی و آگاهی سازی جامعه برای همزیستی مسالمت آمیز، محبت  وصلح بین اقشار و گروه های مختلف به راه انداختند.

 

منصوری گفت: این توافقنامه مشترک کلید اوقاف کردستان عراق برای استقبال از هیئت های قرآن به منظور تقویت همکاری بیشتراست که در موفقیت این پویش سهیم باشند.

 

دارالقرآن کریم در آستان مقدس حسینی نشستی را در اوایل ماه رجب امسال با حضور نمایندگان مراکز قرآنی وابسته به عتبات مقدس با هدف موفقیت پویش روز جهانی قرآن کریم برگزار کرد.

 

 

کد خبر 1035787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha