از اجرای پویش «جوانان، پیشگامان خدمت و سلامت» تا توزیع بسته های کمک معیشتی به همت کانون فاطمه الزهرا(س)

اجرای پویش «جوانان، پیشگامان خدمت و سلامت» و توزیع بسته های کمک معیشتی و گوشت نذری از جمله فعالیت های یک ساله کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا (س) اسفراین به شمار می رود.

«سجاد سالاری» مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا (س) اسفراین  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تشریح فعالیت های یک ساله کانون، از جمله اقدامات اعضای این کانون را لبیک به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر دعوت از جوانان و نیروهای داوطلب برای حضور در میدان خدمت و پیشگیری از ویروس کرونا نام برد و افزود: بچه مسجدی های مخلص و متعهد  بار دیگر وارد میدان عمل شدند و یک کار جهادی را در بیمارستان اسفراین و در قالب پویش «جوانان، پیشگامان خدمت و سلامت» اجرایی کردند.

 

وی افزود: تعدادی از اعضای کانون در مرحله اول، شست و شوی کف بیمارستان امام خمینی (ره) و کمک به کادر درمان را به نتیجه رساندند که در اجرای این پویش تعدادی از بسیجیان هم مشارکت داشتند.

 

سالاری با اشاره به فعالیت های اعضای کانون در مناسبت های مذهبی اظهارکرد: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، 20 بسته سبد کالا تهیه و بین نیازمندان محله قلعه کریم و خیابان امام رضا (ع) اسفراین توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا (س) اسفراین اظهارکرد: این اقدام خیرخواهانه بنا بر فرمایش حضرت آقا که فرمودند بچه های انقلابی برای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع کرونا وارد میدان شوند؛ بچه های مسجد فاطمه الزهرا(س) اسفراین هم برای کمک به عزیزانی که در این روزها به سختی گذران زندگی می کنند وارد میدان عمل شدند.

 

وی دوخت و تعمیر بیش از 60جفت کفش خانواده های کم برخوردار روستایی را از دیگر برنامه ها معرفی کرد و افزود: 300 پُرس غذای گرم و 300 قرص نان هم در ایام محرم بین مردم توزیع شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا (س) اسفراین به توزیع 30 بسته معیشتی ببین نیازمندان محله هم اشاره کرد و توزیع ماسک رایگان بین عزاداران حسینی در محل مسجد را به دیگر برنامه های این کانون افزود.

 

سالاری با اشاره به طرح اردوی جهادی در دهه اول محرم اظهارکرد: در برنامه نخست این طرح، سیمان کاری پشت بام منزل یکی از خانواده های محروم و نیازمند اسفراین به همت اعضای کانون انجام شد و دومین برنامه هم در روستای دهنه اجاق که شامل دیوار کشی منزل یکی از خانواده های نیازمند بود، به سرانجام رسید.

 

وی با بیان اینکه در ایام محرم طبق فرمایش حضرت آقا مبنی بر «هر خانه یک حسینیه» 60 عدد بنر با عنوان «ما ملت امام حسینیم» آماده و بر سردرب خانه ها و مغازه ها نصب شد، گفت: همچنین توزیع ماسک رایگان بین عزاداران حسینی در محل مسجد از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

 

توزیع 45 بسته غذایی بین نیازمندان اسفراین از دیگر فعالیت هایی بود که سالاری به آن اشاره کرد و افزود: در این راستا 450 کیلوگرم برنج طارم و 90 کیلوگرم روغن در قالب بسته های 10 کیلویی برنج و دو عدد روغن یک کیلویی تهیه و بین مردم توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) اسفراین با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح خداپسندانه مبلغ 10 میلیون تومان از سوی یک خیر گمنام کمک شده بود، اظهارکرد: بسته های تهیه شده در محله های قلعه کریم و امام رضا(ع) اسفراین توزیع شد.

 

وی همچنین از اجرای برنامه جشن و شادی در شب میلاد امام رضا (ع) در محل مسجد خبر داد که با اجرای برنامه های مولودی خوانی و البته با رعایت کامل پروتکل های  بهداشتی همراه بوده است.

 

سالاری به دیگر برنامه های این کانون در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در این ایام هزینه ویزیت ۲۰ بیمار نیازمند هم به همت خیران و نیکوکاران کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) پرداخت شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) اسفراین بیان کرد: در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) طی برنامه ای به دختران عضو کانون هم هدایایی به رسم یابود اهداء شد.

 

وی اظهارکرد: به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و به همت اعضای کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س)، 100 قرص نان بین نیازمندان شهر اسفراین در محله مسجد توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) اسفراین بیان کرد: طرح توزیع نان صلواتی در همه مناسبت های شهادت ائمه اطهار علیهم السلام اجرا می شود.

 

وی همچنین به اجرای آیین عزاداری و سوگواری در شب شهادت رییس مذهب تشیع اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور اهالی محله و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شد که با ذکر مصیبت و مداحی و سینه زنی همراه بود.

 

سالاری بیان کرد: در ادامه این مراسم، حلقه معرفتی با محوریت تفسیر کتاب «توحید مفضل» که در مبحث خداشناسی و نقل شده از امام جعفر صادق (ع) است، توسط یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اسفراین تشکیل شد.

 

سالاری با بیان اینکه به کمک خیران و نیکوکاران دو راس گوسفند برای قربانی عید قربان و غدیر خریداری شد، افزود: گوشت قربانی پس از بسته بندی میان اهالی محله توزیع شد.

 

 

 

 

کد خبر 1035810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha