مرغ برای نوروز و ماه رمضان به وفور موجود است

گیاهی با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در ارتباط مرغ نداریم، گفت: برخی فکر می کنند در روزهای آینده مرغ نباشد اما مرغ برای تولید ۸۲ میلیون ایرانی به اندازه کافی و حتی بیشتر هم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» درمورد تأمین کالاهای مورد نیاز مردم گفت: شاید ما از نظر تأمین کالاهای مورد نیاز مردم کمبودی نداشته باشیم اما نحوه عرضه طوری است که کمبود را احساس می کنیم.

وی افزود: طبق اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی میوه به اندازه مصرف مردم در انبارها موجود است اما تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد دلالان ورود می کنند و قیمت ها غیرواقعی می شوند.

اسفنانی با اشاره به اینکه سازمان میادین برای فروش مستقیم کالا توسط خود کشاورزی اعلام آمادگی کرده است، گفت: یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت میوه، فاصله نامتعارف بین مزرعه و سفره مردم است که باید حذف و یا حدأقل کم شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تأکیدکرد: اگر ما کمبود میوه نداریم پس باید میوه به وفور در اختیار فروشنده قرار گیرد تا اگر یک مغازه دار، میوه را گران فروخت مردم بتوانند به مغازه دیگری که میوه را با قیمت مناسب تری عرضه می کند مراجعه کنند.

وی از دو برابر شدن گشت های نظارتی تعزیرات در ایام پایانی سال سخن گفت و افزود: این گشت ها کافی نیست و مردم باید امنیت مبنی بر وفور کالا را به عینه احساس کنند تا قیمت ها متعارف شوند.

اسفنانی تصریح کرد: اینکه ما میوه به وفور در انبارها و سردخانه ها داشته باشیم اما دولت اختیار توزیع را نداشته باشد و اختیار آن را فقط و فقط به صاحب سردخانه و یا دلالی که آن را ذخیره کرده تفویض کند درست نیست و منجر به افزایش قیمتها می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه روش گشت های امسال را تغییر دادیم، گفت: ما امسال کالا را از مبدا تا مقصد رصد می کنیم تا ایرادات موجود در این مسیر برطرف شوند.

همچنین فرهاد گیاهی، عضو هیئت مدیره صنعت طیور کشور با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در ارتباط مرغ نداریم گفت: برخی فکر می کنند در روزهای آینده مرغ نباشد اما مرغ برای تولید 82 میلیون ایرانی به اندازه کافی و حتی بیشتر هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 120 میلیون قطعه جوجه ریزی شده گفت: ما تا پایان ماه مبارک رمضان هم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

گیاهی درمورد دلیل صف کشیدن های مردم مقابل مغازه های مرغ فروشی گفت: برخی فکر می کنند که مرغ نیست و در مقابل فروشگاه های توزیع مرغ ازدحام می کنند و عده ای سوءاستفاده گر هم در این میان بیشتر از میزان مصرف خود مرغ می خرند و با قیمت بالاتر در بازار آزاد می فروشند.

کد خبر 1035839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha