کانون های مساجد پیش قراولان فعالیت های فرهنگی هستند

حجت الاسلام رمضانی گفت: امروز کانون های مساجد پیش قراولان فعالیت های فرهنگی هستند و در بخش های جهادی هم اقدامات مختلفی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» امروز (سه شنبه 19 اسفند) در برنامه زنده رنگ زندگی در شبکه قزوین بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگرش ها در مسجد تغییر کرد و بخش های جهادی هم وارد مسجد شدند به طوری که در دوران جنگ شاهد اقدامات جهادی در مساجد بودیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین داد: یکی از مجموعه های فعال در مساجد، کانون های فرهنگی هنری هستند که در سال های اخیر رویکرد این مجموعه از یک نگاه سنتی صرف تغییر کرده و توامان با علم و اطلاعات شده است.

 

وی عنوان کرد: امروز کانون های مساجد پیش قراولان فعالیت های فرهنگی هستند و در بخش های جهادی هم  اقدامات مختلفی دارند و رسالت ما در کانون های مساجد این است که محور برنامه ها بر مدار مسجد باشد و جوانان را با نگاه هنر جذب مساجد و دین کنیم.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: باید توجه داشته باشیم اگر فعالیت در مسجد به صورت تک محصولی باشد بسیاری از مخاطبان را از دست می دهیم بنابراین باید همه حوزه ها از جمله هنر و دین را در مساجد دید.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی اظهار  کرد: در سالی که گذشت سامانه زیست بوم مجازی بچه های مسجد راه اندازی شد و بیشتر برنامه های کانون ها در فضای مجازی اجرایی شد به طوری که از هفته دفاع مقدس تا 26 بهمن، کانون های فرهنگی هنری می توانستند برنامه های خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: این طرح در چهار محور قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی و در قالب سه شبستان هنر، فرهنگ و نورآوری برگزار شد و دارای 12 رواق شامل نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فناوری بود که در قالب این رواق ها 48 برنامه تعریف شده است.

 

وی توضیح داد: طرح تلاوت نور، مسابقات قرآنی مدهامتان، دوره های آموزشی کارآفرینی، دوره های آموزشی در حوزه خانواده و غیره از جمله برنامه هایی بود که در طرح ملی ایران قوی دیده شده بود.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: شاید به دلیل شیوع بیماری کرونا مساجد کم رونق شده باشند ولی جوانان می توانند از فضای مجازی بهره ببرند و کار جهادی و فرهنگی داشته باشند و مقام معظم رهبری هم فرمودند امروز از کارهای جهادی حضور در فضای مجازی است.

 

وی یادآور شد: در اجرای طرح ملی ایران قوی سلایق مخاطبان مورد توجه قرار گرفت و از مردم می خواهیم با عضویت در  کانون ها از این بستر ایجاد شده استفاده کنند.

 

کد خبر 1035851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha