کانون های فرهنگی و هنری فضا را برای حضور جوانان در  مسجد فراهم کنند

حجت الاسلام مهدی نژاد گفت: از کانون های فرهنگی هنری مساجد درخواست می کنم فضا را برای حضور جوانان در مسجد فراهم کنند.

حجت الاسلام «سید علی مهدی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اهمیت مساجد کاملا برای همه ما روشن است، در واقع ساختمان مسجد نمی تواند برای ما کاری انجام دهد بلکه تشکل های فعال در مسجد نقش آفرین هستند که از جمله این تشکل ها کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
 
 
امام جمعه علی آبادکتول ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهای فرهنگی به این مهم پی بردند که باید تشکل های فرهنگی را در مسجد ایجاد و احیاء کنند.
 
 
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس اساسنامه می توانند کتابخانه، مرکز مشاوره و غیره داشته باشند، افزود: کانون فرهنگی هنری مساجد می تواند یک قرارگاه فرهنگی برای جوانان باشد.
 
 
حجت الاسلام مهدی نژاد بر ضرورت هماهنگی تشکل های فعال در مسجد تاکید کرد و یادآور شد: هیئت امناء، امام جماعت، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری مساجد باید با یکدیگر هماهنگ باشند.
 
 
امام جمعه علی آبادکتول بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در محلات نقش آفرین باشند و در راستای جذب جوانان به مسجد گام بردارند و به مرکز اصلاح برای جوانان به ویژه کسانی که ناهنجاری های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی دارند تبدیل شوند.
 
 
وی تصریح کرد: یکی از مراکز فرهنگی بسیار موفق در کشور ما کانون های فرهنگی هنری مساجد است به شرط آنکه از این تشکل استفاده مفید شود.
 
 
حجت الاسلام مهدی نژاد تاکید کرد: انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد و جنگ تحمیلی را مساجد اداره کردند طوری که اعزام نیرو، پشتیبانی و کمک به جبهه، آگاهی بخشی و افزایش بینش سیاسی مردم در مسجد انجام می شد لذا با توجه به نقش درخشان مسجد از کانون های فرهنگی هنری مساجد درخواست می کنم فضا را برای حضور جوانان در مسجد فراهم کنند.
 
 
امام جمعه علی آبادکتول خاطرنشان کرد: باید فعالیت های ورزشی در مساجد پررنگ تر شود و چقدر خوب است که کانون های مساجد به مسئله ورزش که موردعلاقه جوانان است بیشتر بپردازند.
 
 
وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در حل مشکلات جوانان از جمله رفع معضلات و ناهنجاری های اخلاقی نقش ایفا کنند.
 
 
حجت الاسلام مهدی نژاد متذکر شد: در شرایط کرونایی امروز کانون های مساجد می توانند در مقابله با کرونا نقش آفرین باشند و با مراکز بهداشتی همکاری کنند.
 
 
 
کد خبر 1035888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha