جذب جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد برجسته باشد

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه جذب جوانان باید در کانون های فرهنگی هنری مساجد خیلی برجسته باشد، ادامه داد: کار تربیتی، کار فرهنگ سازی، ارائه تعالیم دینی، ترویج احادیث اسلام، ترویج قرآن و تبیین سیاست های دینی از جمله رسالت های کانون های مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (سه شنبه ۱۹ اسفند) در شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت مساجد خیلی بالاست، اظهار داشت: تمام دست اندرکاران مساجد باید با یک نگاه ویژه و پر از دغدغه ورود پیدا بکنند و از ظرفیت های مساجد بهره ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی نسبت به حضور در مسجد باید تقویت شود، افزود: متاسفانه فرهنگ حضور در مساجد ضعیف است و مردم آن اهتمام ویژه نسبت به مساجد را ندارند که در این راستا هم مردم و هم فعالین مسجد نقش دارند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه فعالین مسجد باید زمینه جذب مردم و جوانان را در مسجد فراهم کنند، اظهار کرد: اگر مسجد واقعا کانون وحدت، کانون همدلی، کانون همراهی، کانون خدمت و کانون گره گشایی شد، خود به خود جذب هم صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: فعالین مسجد از جمله کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های بسیج، هیئت امنا، هیئت های مذهبی و ... باید هم افزایی داشته و با بهره گیری از امکانات علاوه بر فعالیت های خود یاریگر همدیگر باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جذب جوانان باید در کانون های فرهنگی هنری مساجد خیلی برجسته باشد، ادامه داد: کار تربیتی، کار فرهنگ سازی، ارائه تعالیم دینی، ترویج احادیث اسلام، ترویج قرآن و تبیین سیاست های دینی، مسائل و مشکلات جامعه، شبهات و ابهام ها از جمله رسالت های کانون های مساجد است.

 

امام جمعه شهرکرد بر تقسیم وظایف و مسئولیت ها در بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: این همان تربیت کردن مدیر برای آینده جامعه است که مسجد محلی برای تربیت مدیران آینده جامعه باشد.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه وجود ۴۳۹ کانون فرهنگی هنری مسجد در چهارمحال و بختیاری ظرفیت قابل توجهی است، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از این ظرفیت های ارزشمند آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

 

کد خبر 1035893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha