ضرورت وحدت عمل تشکل های فعال در مسجد/ کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال تر شوند

حجت الاسلام شیخی گفت: در صورتی که در بین تشکل های فعال مسجد وحدت عمل و فعالیت مشارکتی وجود نداشته باشد اثرگذاری لازم را در مقابل برنامه های دشمن نخواهند داشت.

حجت الاسلام «محمد شیخی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد به مأموریت خود واقف باشند و در آن راستا فعالیت کنند می توانند اثرگذار باشند.

 

امام جمعه کردکوی ادامه داد: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد حمایت نهادهای فرهنگی باشند و در بین مردم شناخته شوند، می توانند در تربیت نسل جوان مؤثر باشند.

 

وی بیان کرد: تشکل های مختلف اعم از کانون فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج، هیئت های مذهبی و غیره در مساجد فعالیت می کنند و اگر این تشکل ها به همراه هیئت امنای مسجد با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند و طرح های مناسبی را پیاده سازی و اجرا کنند موفق خواهند شد.

 

حجت الاسلام شیخی متذکر شد: متأسفانه دشمن در فضای بیرون از مسجد جذابیت زیادی ایجاد کرده و اگر امام جماعت، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و غیره ضعیف عمل کنند و یا فعالیت کافی نداشته باشند در جذب بچه های مسجد موفق نخواهند شد.

 

امام جمعه کردکوی ابراز داشت: در صورتی که تشکل های موجود در مسجد فعالانه تر عمل کنند و در اجرای برنامه ها با یکدیگر هماهنگ باشند، می توانند در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کنند و بخشی از جوانان را جذب مسجد کنند اما در صورتی که در بین تشکل های فعال مسجد وحدت عمل و فعالیت مشارکتی وجود نداشته باشد اثرگذاری لازم را در مقابل برنامه های دشمن نخواهند داشت.

 

وی بر ضرورت فعالیت و پویایی بیشتر کانون های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: مسئولان و دست اندرکاران ذی ربط باید کانون های فرهنگی هنری کم کار و یا تعطیل را شناسایی و فعال تر کنند تا منفعت این تشکلِ اثرگذار برای جامعه به ویژه نسل جوان بیش از گذشته باشد.

 

حجت الاسلام شیخی افزود: در شرایط کرونایی امروز نمی توان فعالیت مساجد را به طور کامل تعطیل کرد و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی بخشی از فعالیت ها انجام شود.

 

امام جمعه کردکوی اضافه کرد: اگر بخواهیم برای بازگشایی مساجد منتظر ریشه کنی کامل ویروس کرونا باشیم بسیاری از کارکردهای مفید مسجد را از دست خواهیم داد لذا مساجد باید با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی حتی به شکل محدود فعال باشند و به بهانه کرونا درب مسجد بسته نشود.

 

 

کد خبر 1035994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha