بانوان ایرانی با تاسی از حضرت زینب(س) پرچمدار راه امام بودند

کریمی گفت: بانوان ایرانی با تاسی از حضرت زینب(س) پرچمدار راه امام بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «غلامرضا کریمی» در آیین تجلیل از بانوان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: بانوان ایران اسلامی همواره در همه عرصه ها نقش آفرین بودند و همگان باید بدانند که نقش زنان و بانوان در انقلاب اسلامی نقشی بسیار با اهمیت و اثرگذار است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: پیشرفت و تلاش امروز جوانان ایران اسلامی برگرفته از ایثار و از خودگذشتگی و تلاش بانوانی است که با مجاهدت به تربیت فرزندان برومند این مرزو بوم پرداختد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بانوان ایران اسلامی در دوران انقلاب و بعد از آن در مقطع هشت ساله دفاع مقدس با تاسی از حضرت زینب(ع) پرچمدار نهضت امام خمینی(ره) که همان راه و مکتب عاشورا است بودند، افزود:  این بانوان با ولایتمداری، صبر، ایثار و شکیبایی زیباترین حماسه ها و تصاویر را به یادگار گذاشتند.

 

این مقام مسئول مادران، همسران شهدا و بانوان ایثارگر، جانباز و آزاده را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: این بانوان با صبر و شکیبایی خود جوانان و همسران خود را راهی جبهه های حق علیه باطل کردند و الگویی بی بدیل برای بانوان جهان شدند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: بانوان ایرانی نقش به سزایی در شکل گیری انقلاب، دفاع مقدس و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا کردند.

 

کریمی بانوان شهید، جانباز و آزاده را مایه افتخار و دلگرمی نظام اسلامی دانست و گفت: این بانوان الگوهایی کامل و درخشان برای بانوان نسل جدید هستند و باید با معرفی آنها به  نسل جدید، از این سرمایه های ارزشمند به خوبی استفاده کند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور بانوان در عرصه های مختلف گفت: انقلاب اسلامی ایران سبب  رشد و تعالی جایگاه بانوان در جامعه شد و امروز شاهد حضور و فعالیت بانوان با حفظ عزت، کرامت و مقام زن بودن می توانند در سایر عرصه های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی هستیم.

 

وی به برگزاری اجلاسیه بانوان در ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی در دوران دفاع مقدس و 6200 شهید استان اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاسیه بانوان بزرگترین اقدامی که در حوزه بانوان توسط کنگره شهدای استان مرکزی انجام شد بود که با حضور مهمانان بین المللی از ۳۰ ملیت جهان و با رویکرد معرفی الگوی سوم زن، نه شرقی نه غربی بانوان مجاهد مسلمان ایرانی انجام شد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه امروز کارگروه بانوان در عرصه های مقابله با کرونا و تولید محتوا همچنان با قوت برنامه های خود را دنبال می کنند، ادامه داد: کتاب معلم ثانی با موضوع بررسی نقش بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و کتاب روایت یک موج با موضوع بزرگداشت اربعین دختران شهیدی که در قیام ۱۹ دی سال ۵۷ به شهادت رسیدند از مهمترین تولیدات کارگروه بانوان در سال گذشته بود که در سطح ملی مورد استقبال جدی قرار گرفتند.

 

 

کد خبر 1035995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha