ضرورت توزیع عادلانه امکانات فرهنگی خراسان جنوبی

خسروی بر توزیع عادلانه منابع و امکانات فرهنگی در سطح استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ اسلامی و ملی در تولید آثار متعدد هنری قابل مشاهده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (۱۹ اسفند) در نشست با مدیرکل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تعریف گسترده معنی فرهنگ، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:«الاسلام يعلو و لا يعلى عليه؛ فرهنگ اسلام بر هر مکتبی برتری دارد»، باید این فرهنگ دینی و ملی در تولید آثار متعدد هنری و سینمایی قابل مشاهده باشد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید فرهنگی اسلامی در تمام حوزه های اجتماعی، صنعت، معدن، کشاورزی، سیاسی و اقتصادی دیده شود، گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده است که نیازمند پیگیری برای جذب اعتبار است.

 

وی بر پیگیری حل مشکلات خبرنگاران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس تأکید کرد و افزود: البته در ابتدا باید اهالی هنر و رسانه واقعی استان پالایش شوند تا هر کسی ادعای فعالیت در این حوزه نداشته باشد.

 

خسروی در ادامه از اهالی رسانه و به خصوص خبرگزاری شبستان در انعکاس و پیگیری مشکلات مردم استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری مسئولان استانی برای حل مشکلات استان و جذب اعتبارات از طریق وزارتخانه ها و مقامات کشوری، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات و کمبودهای حوزه درمان و سلامت، جاده ها و حوزه های دیگر استان را در دیدار با وزار و معاونین آنان پیگیری کرده ایم.

 

خسروی بر توزیع عادلانه منابع و امکانات فرهنگی در شهرستان های مختلف استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: کار فرهنگی مهمترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی است البته فعالیت های فرهنگی اثرگذار اما دیربازده است.

 

وی در پایان با اشاره به جایگاه مفاخر علمی و فرهنگی استان، عنوان کرد: قدردانی از این مفاخر از وظایف مسئولان است و باید جایگاه این بزرگان و شهدای والامقام در جامعه معرفی و شناسانده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1036015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha