طرح‌هایی متناسب با موقعیت هر استان توسط کانون‌های مساجد تدوین شود

سعیدی گفت: در استانی همچون خوزستان که دارای قومیت‌ها و مناطق فراوانی است باید در کانون‌های مساجد طرح‌هایی متناسب با موقعیت این استان تدوین کرد تا نتیجه بهتری از فعالیت‌ها حاصل شود که در این راستا نیازمند تخصیص اعتبارات مضاعفی هستیم.

«حسین سعیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: بارزترین‌ فعالیت کانون‌های مساجد مباحث مربوط به حوزه قرآن و عترت است و فلسفه تاسیس این کانون‌ها مبتنی بر قرآن و تعالیم دینی و معرفتی ائمه معصومین (ع) است.

 

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد و افزود: این جشنواره قرآنی یکی از برنامه‌های بسیار شاخص و ارزنده کانون‌های مساجد است که همه ساله برگزار و از طریق آن استعدادهای جدیدی تقدیم جامعه می‌شوند و یک سری چهره‌های قرآنی جوان و نوجوان ظهور می‌کنند.

 

وی یکی از مشکلات کانون‌های مساجد را مباحث بودجه‌ای و اعتباری دانست و تصریح کرد: از زمانی که سامانه فهما راه‌اندازی شده اعتبارات کانون‌ها از طریق این سامانه و بر اساس فعالیت‌هایی که ثبت می‌کنند اختصاص داده می‌شود.

 

سعیدی اضافه کرد: باید نگاه ویژه‌ای به خوزستان و برخی استان‌های محروم صورت بگیرد و اعتبارات جداگانه‌ای در اختیار این استان‌ها قرار داده شود تا بهتر بتوانند خودنمایی کنند و با انجام فعالیت‌های بیشتر نتیجه بهتری را در جامعه به دست آورند.

 

وی با بیان اینکه مساجد تنها جای نماز خواندن نیست و باید فعالیت‌های گسترده‌ای در این مکان‌های مقدس انجام شود عنوان کرد: قطعا در اینجا نقش کانون‌های مساجد بیشتر نمود پیدا می‌کند چرا که وقتی در یک مسجد کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج مستقر باشد نتیجه مضاعفی در رسیدن به مسجد تراز اسلامی گرفته می‌شود.

 

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: در یک مسجد در کنار امور عبادی نیازمند پرداختن به مسائل سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و ... هستیم و در استانی همچون خوزستان که دارای قومیت‌ها و مناطق فراوانی است باید طرح‌هایی متناسب با آن موقعیت تدوین کرد تا نتیجه بهتری از فعالیت‌ها حاصل شود که در این راستا تخصیص اعتبارت بسیار مهم است.  

 

کد خبر 1036045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha