۱.۵  میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند

ضمن قدردانی از عملکرد بیمه روستایی و عشایری مازندران در بحث بیمه شدگان روستایی گفت:۱.۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند که این اقدام ها باعث کاهش مهاجرت و رونق بهتر روستاها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد امید» امروز سه شنبه(۱۹اسفند) در جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری استان مازندران با اشاره به کاهش 1.4 درصدی نرخ بیکاری روستاهای کشور در دو سال گذشته اظهارکرد: در این مدت سهم روستاییان از سبد اشتغال با افزایش 25 درصدی به 30 درصد افزایش یافت.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: توجه دولت و در راس آن نظام جمهوری اسلامی به روستاییان نسبت به بهبود شرایط روستایی افزایش داشته و همه دولت ها برای ارتقای سطح کیفی روستاها تلاش کردند.

 

وی گفت: توجه به مناطق محروم جزو اولویت‌های دولت است و در نتیجه آن بهره مندی ساکنان روستاها به خدمات زیربنایی شامل آب، برق، مخابرات، گاز، آموزش و بهداشت به حدود 90 درصد رسیده است.

 

امید افزود: خدمات در حوزه گازرسانی از 30 درصد به بیش از 84 درصد، در حوزه آبرسانی از 40 به76 درصد و در حوزه آبرسانی از 15 به 94 درصد افزایش رسید.

 

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های گوناگون در روستاهای کشور تصریح کرد: ماندگاری در روستاها علاوه بر فراهم کردن امکانات به اشتغال پایدار و تامین درآمد و معیشت ساکنان نیز وابسته است.

 

امید به جدیت استاندار مازندران در بهبود فعالیت های روستایی در این استان اشاره کرد و افزود: در این دولت به ساختار روستاهای مازندران خوب رسیدگی شد.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری یادآور شد: با اقداماتی که این دولت انجام داده نرخ مهاجرت از روستاها از سال 1396 به بعد به زیر یک دهم درصد معادل صد در صد  رسیده است.

 

امید اعلام کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید و تاکنون 200 هزار میلیارد ریال به دهیاری‌ روستاهای کشور کمک شده که 180 هزار میلیارد ریال آن در سه سال اخیر بوده است.

 

وی افزود: برای کمک به اشتغال روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار نظام بانکی قرار گرفت تا برای کمک به ایجاد و توسعه مشاغل در روستاها هزینه شود.

 

امید ضمن قدردانی از عملکرد بیمه روستایی و عشایری مازندران در بحث بیمه شدگان روستایی افزود:1.5  میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند که این اقدام ها باعث کاهش مهاجرت و رونق بهتر روستاها شده است.

 

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در دوران دولت دوازدهم روند مهاجرت روستاییان به شهرهای کشور 90 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: دولت در کنار این خدمات انجام گرفته، بیمه پایه روستاییان را نیز رایگان کرده و در حال حاضر تقریبا برای همه روستاییان رایگان می باشد.

 

کد خبر 1036091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha