مجموعه توریستی قوری‌گول سال ‌آینده احداث می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر داشتیم؛ قرار است سال ‌آینده مجموعه توریستی و رفاهی قوری گول احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عباس پورحسن» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت ۲۲ اسفند؛ روز شهدا ترتیب یافت، اظهار داشت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) و به منظور احیا، حفظ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تأسیس شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی اداری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳ با تجمیع سه نهاد ایثارگری تحت عنوان بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان امور جانبازان و ستاد آزادگان به عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر نام داد.

وی با اشاره به تحقق بخش عمده‌ای از رسالت بنیاد در خصوص تکریم خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگران اشاره کرده و افزود: رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ اصل عمده خدمت رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعریف و به اجرا درآمده است.

پورحسن با اشاره به بحث خدمت رسانی ۳ اصل درمان، اشتغال و مسکن، بیشترین دغدغه بنیاد شهید است افزود: در رابطه با خدمات درمانی ایثارگران با رایزنی‌های انجام شده مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی، ۱۰ درصد بوده اما اکنون به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت احداث مجموعه توریستی و رفاهی بنیاد شهید در منطقه قوری گول بستان آباد اظهار داشت: وضعیت فعلی سالیان متمادی بوده که به هیچ وجه مورد رضایت ما نیست.

وی با بیان این‌که تعیین تکلیف آن منطقه طبق تفاهم نامه صورت گرفت و به سازمانی تخصصی جهت ساماندهی، نگهداری، توسعه و ارایه خدمات واگذار شده است، تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر داشتیم؛ قرار است سال ‌آینده مجموعه توریستی و رفاهی قوری گول  احداث شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مراکز جمع آوری اسناد پزشکی در تمام شهرستان‌های دارای مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرستان‌هایی که بیمه شده بیش از ۵۰ نفر دارند، در ۹۵ درصد شهرستان‌ها دایر شده و هزینه‌ها حداکثر تا ظرف ۴۸ ساعت به حساب آنان واریز می‌شود.

پورحسن با تأکید به آزمون اجرایی استخدام در فروردین ماه سال آتی گفت: طی سال جاری، ۸۶۲ نفر استخدام دولتی انجام گرفته و علاوه بر این، توانسته‌ایم برای ۴۸۲ نفر فرصت شغلی نیز ایجاد کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان و اعصاب و روان افزود: این افتتاح در طی هفته جاری انجام خواهد پذیرفت که ۳۰ تخت آن متعلق به زنان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

پورحسن به ایجاد فرصت شغلی برای یک هزار و ۳۴۴ نفر طی سال جاری ادامه داد: بالغ بر ۲ و ۸۴۶ فقره زمین و تراکم زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در دستور کار قرار گرفته است که در این میان، برای ۲۲۰ نفر اجرایی شده و ۲۷۰ نفر نیز در حال اجرایی شدن است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دریافت سهمیه ۲۲۰ واکسن کرونا برای ایثارگران حساس شیمیایی اضافه کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، ۱۰ هزار بسته بهداشتی، انجام ۶۳۶ فقره ویزیت والدین شهدا با عنوان پایش سلامت، تزریق هزار و ۹۸۰ واکسن آنفلوآنزا و دیدار و ملاقات با ۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان صورت گرفته است.

وی تعداد شهدای استان آذربایجان شرقی را ۹ هزار و ۸۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: در این میان، ۲۹۱ شهدای مؤنث، ۲۶ شهید مدافع حرم، ۱۳ شهید مدافع سلامت، ۱۳ شهید اقلیت مذهبی و ۱۴۱ شهید روحانی و طلبه را نیز می‌توان نام برد.

کد خبر 1036137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha