ستاد تربیتی چهره به چهره و چکامه استان زنجان تقدیر شد

ستاد تربیتی چهره به چهره و چکامه استان زنجان در دومین گردهمائی مجریان طرح تربیتی چهره به چهره و طرح چکامه، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، گردهمائی و دوره آموزشی مسئولین طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه با حضور حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی، دینی 15 اسفندماه امسال برگزار و از ستاد استان زنجان تقدیر شد.

 

مسئول طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه استان زنجان گفت: طرح چهره به چهره و چکامه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و موسسه ترویج فعالیت های قرآنی به منظور تحقق برنامه های خود با هدف نقش آفرینی در پیشگیری از گسترش آسیبهای اجتماعی در جامعه و با اتکاء به فرمایشات مقام معظم رهبری( مد ظله العالی ) مبنی بر اینکه «همۀ دستگاه ‌ها باید وسط میدان بیایند، همۀ دستگاه‌ها باید نقش‌آفرینی کنند، برگزار شد.

حجت الاسلام دوست علی محمدی افزود : در استان زنجان 45 حلقه تربیتی چهره به چهره و 9 حلقه تربیتی چکامه به صورت آزمایشی در سال ۹۹ در محلات هدف زنجان، خصوصا در محلات اسلام آباد و شهداء با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال تشکیل شده است.

 

وی گفت: رویکرد این طرح پیشگیری نوجوانان از بزهکاری و آسیب های اجتماعی با محوریت «خانواده و اعتیاد» می باشد و همچنین هدف نخست آن پیشگیری و توانمند سازی نوجوانان، جوانان و خانواده های آنها در برابر این آسیب ها می باشد لذا تلاش شده است ضمن انتخاب مربیان متعهد مجرب به ویژه مربیانی که در طرح چهره به چهره فعالیت می نمایند نسبت به توانمند سازی آنها در حوزه آسیب های مرتبط با خانواده و اعتیاد از طریق آموزش های لازم اقدام گردد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: از اینرو هر یک از مربیان درحلقه های مربوطه ضمن توانمند سازی جوانان درحوزه های اعتقادی، معرفتی، اجتماعی و آسیب های پیرامونی به ویژه اعتیاد و در صورت مشاهد هرگونه ناهنجاری در میان مربیان، مراتب با هماهنگی مربی به مشاورین متخصص که در کنار هر حلقه قرار دارند معرفی تا در صورت امکان مشکل مرتفع و در غیر اینصورت به مراجع درمانی مسئول معرفی گردند.

 

 این مقام مسئول اظهار کرد: اجرای این طرح در شش ماهه دوم سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی منطقه ای و همچنین بهره گیری از فضای مجازی آغاز گردیده است، از این رو به منظور ارتقاء اثربخشی و ایجاد هم افزایی در فعالیت های مجریان استانی این طرح و همچنین به منظور هماهنگی، تبیین تفصیلی طرح و دستورالعمل های مربوطه، رفع ابهامات مجریان طرح و توانمند سازی هرچه بیشتر آنها ضمن دعوت از مجریان دو طرح ملی چکامه و طرح چهره به چهره با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به برگزاری نشست مجریان درگروههای ۵ تا ۷ نفره و برگزاری یک دوره آموزشی اقدام شد.

کد خبر 1036221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha