کلیات بودجه شهرداری رشت تصویب شد

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت با افزایش ۱۰ میلیاردتومانی نسبت به بودجه پیشنهادی به تصویب شورای اسلامی این شهر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که امروز(چهارشنبه، ۲۰ اسفند) تشکیل شد، کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با افزایش ۱۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.


بودجه پیشنهادی شهرداری رشت که با مبلغ یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان به شورا پیشنهاد شده بود به دلیل تخصیص ۵۶۳ میلیارد تومان به هزینه های جاری مورد مخالفت شورا بود که امروز با بحث و رایزنی نهایی با معاونان شهرداری، با افزوده شدن ۱۰ میلیارد تومان به کل بودجه و اختصاص آن به بخش عمرانی در نهایت در کلیات به تصویب اعضا رسید.


با این همه بررسی و تصویب جزییات بودجه به جلسه آتی موکول شد. چانه زنی اعضای شورا برای افزایش بودجه عمرانی بدانجا رسیده که شهرداری فهرستی اولویت دار از پروژه های عمرانی برای سال ۱۴۰۰ را به شورا ارائه کند و شورا بر روی جزییات بودجه اختصاصی به پروژه ها، رای نهایی را خواهد داد. 


بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری رشت نسبت به سال گذشته از رشد ۳۷ درصدی برخوردار است.

 


رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا با اشاره به بالابودن درصد هزینه های جاری در بودجه پیشنهادی در جلسه امروز گفت: برای برخی پروژه های اولویت دار مانند آزادسازی حاشیه رودخانه گوهررود یا بهبود آسفالت خیابان ها و کوچه ها در سال آتی به بودجه نیاز است و باید ردیف های اعتباری برای آن ها در بودجه دیده شود.

 

«امیرحسین علوی» افزود: مطمئنا نسبت هزینه های جاری به بخش عمرانی در بودجه پیشنهادی بالاست و نباید بخش اعظم درآمد شهرداری برای هزینه های جاری صرف شود.


بدین ترتیب با رایزنی بیشتر با معاونان شهرداری، در نهایت اعضا با کسر ۱۰ میلیارد تومان از هزینه های جاری و اختصاص آن به بخش عمرانی و همچنین افزایش ۱۰ میلیارد تومانی از حوزه درآمدهای شهرداری، بودجه نهایی سال ۱۴۰۰ شهرداری را تا رقم یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش دادند و تصویب کردند.

 

کد خبر 1036506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha