کمبود ۷۰۰ کلاس درس در بیرجند/ برای نجات دانش‌آموزان امکانات ملی و استانی بسیج شوند

یکه خانی گفت: خیرین زیادی بودند که تاکنون برای ساخت مدرسه در بیرجند آمدند و اعلام آمادگی کردند؛ اما چون زمین در اختیار آنها قرار ندادند، رفتند و گفتند که قید بیرجند را زدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدحسین یکه خانی» عصر امروز (20 اسفند) در مراسم بازدید از چند مدرسه در حال ساخت مهرشهر با اشاره به وضعیت تحصیلی مدارس شهرستان بیرجند در ایام کرونایی، گفت: با توجه به مجازی بودن تدریس، وضعیت آموزشی در مدارس شهرستان در حد مطلوب است، هر چند که هنوز هم راضی نیستم و باید بهتر شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند امسال در موضوع معدل امتحانات نهایی پایه دوازدهم رتبه اول کشوری را کسب کرد، گفت: امسال بیش از 110 رتبه زیر هزار در کنکور سراسری داشتیم.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان بیرجند بیش از 65 هزار دانش آموز داریم، افزود: هر ساله بدلیل مهاجرت پذیری شهر بیرجند، بین 2500 تا 2700 دانش آموز به این آمار اضافه می شود.  

 

یکه خانی با بیان اینکه سالانه باید 80 کلاس درس به شهرستان بیرجند اضافه شود، اظهارداشت: در حال حاضر 70 واحد آموزشی دو نوبته در شهرستان داریم و حدود 22 هزار دانش اموز در نوبت دوم تحصیل می کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات فراوان تحصیل در نوبت دوم و شلوغی کلاس های درس مقطع ابتدایی در شهرستان بیرجند، افزود: متاسفانه با کلاس های 39 نفری نباید انتظار پرورش افرادی مانند پروفسور شکوهی، گنجی و امثال اینها را داشت.

 

مدیر آموزش و پرورش بیرجند به کمبود 700 کلاس درس در شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: باید برای نجات دانش آموزان شهر بیرجند تمام امکانات ملی و استانی را بسیج کنیم.

 

یکه خانی یکی از مهمترین مشکلات بر سر راه مدرسه سازی در شهر بیرجند را کمبود زمین عنوان کرد و گفت: زمین های خالی شهر بیشتر در اختیار اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان است که گرفتن آنها برای ساخت مدرسه کاری سخت است.

 

وی با اشاره به اعلام آمادگی چندین خیر برای ساخت مدرسه در شهر بیرجند، گفت: خیرین زیادی بودند که تاکنون برای ساخت مدرسه در بیرجند آمدند و اعلام آمادگی کردند؛ اما چون زمین در اختیار آنها قرار ندادند، رفتند و گفتند که قید بیرجند را زدیم.

 

«وحید داعی» مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این مراسم اعلام آمادگی کرد که چنانچه در منطقه ای راه و شهرسازی زمین داشته باشد، برای ساخت مدرسه بدون فوت وقت در اختیار بگذارند.

 

«حسین خسروی» نماینده مردم بیرجند در مجلس هم از مسئولان استان خواست تا در صورت حضور و آمادگی خیر برای ساخت مدرسه، جلسه ویژه ای با حضور مسئولان مختلف تشکیل و فوری زمین و امکانات در اختیار خیر قرار گیرد.

 

وی همچنین اعلام آمادگی کرد که چنانچه جایی لازم باشد برای زمین های بنیاد مستضعفان با رئیس بنیاد مستضعفان کشور برای حل موضوع مکاتبه کند.

 

 

کد خبر 1036566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha