وحدت بین عوامل مختلف مسجد باعث پویایی و نوآوری در مساجد می‌شود

حجت الاسلام محجوب با اشاره به اینکه مسجد سنگر و پشتیبان مباحث مختلف است گفت: وحدت بین عوامل مختلف یک مسجد باعث می‌شود کار تربیتی و الگوسازی بهتر صورت گیرد.

«حجت الاسلام مصطفی محجوب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: مهمترین کاری که می‌تواند عامل موفقیت مجموعه مساجد شود وحدت مسئولان مساجد است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا شهرستان دزفول افزود: هیات امنای مسجد، بسیج مسجد، امام جماعت، جلسات قرآن، هیأت مسجد و کانون فرهنگی مسجد باید با هم وحدت داشته باشند که اگر این اتفاق یعنی وحدت در مسجدی صورت گیرد، به راحتی می‌شود کار تربیتی و الگو سازی را پیش برد.

 

وی تصریح کرد: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار عظیم الشان انقلاب فرمودند «مساجد سنگر هستند» و انصافاً این صحبت حقیقت دارد و مساجد در بسیاری از زمینه‌ها ، اعم از: زمینه تربیتی، فرهنگی، روحی، جسمی  و...  سنگر و پشتیبان هستند.

 

حجت الاسلام محجوب با اشاره به آمارهای رسمی وزارت بهداشت اضافه کرد: در کشور ما مهم‌ترین و تنها قشری که هیچ درصدی از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا به خود اختصاص نداده‌اند ، مساجد و امام زاده‌ها هستند.

 

وی با درخواست و مطالبه از مسئولان خواستار تقویت مساجد شد و عنوان کرد: مساجد باید تقویت شود و با تعطیلی و بستن مساجد هیچ چیز حل نخواهد شد چرا که مردم و متدینین در مساجد، قشری هستند که به بهترین شکل پروتکلهای بهداشتی را  رعایت می‌کنند

 

مدیر کانون فرهنگی شهدای کربلا دزفول با اشاره به فعالیت های مساجد در ایام کرونا یادآور شد: مساجد و نیروهای مومن و مذهبی از همان ابتدا در خط مقدم مبارز با بیماری کرونا بوده و هستند و با ضدعفونی کردن معابر و اماکن، توزیع سبدهای ارزاق و مواد غذایی، اجرای رزمایش‌ های متعدد کمک‌های مومنانه و ... در لبیک به فرموده مقام معظم رهبری ، نقش آفرینی چشمگیری داشته‌اند.

 

کد خبر 1036612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha