علامه جوادی آملی مصداق بارز تواضع و فروتنی است

حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه تواضع و فروتنی را می توان از همه وجود و شئون آیت الله جوادی آملی دید، گفت:در مظهر استاد باید نشست و از ندای دلنشینش مشق گرفت و به رفتار و خلقیاتش غبطه خورد افسوس که شاهد عدم پیروی از رفتار ایشان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «حسین غفاری» امروز(۲۰اسفند) در آیین بازگشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی(حفظ الله) که با حضور  حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» و حجت الاسلام والمسلمین «سعید جوادی آملی» فرزند آیت الله جوادی آملی برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنان علی(ع) در خطبه ۲۲۲ نهج البلاغه« مَنْ أَخَذَ يَمِيناً وَ شِمَالًا ذَمُّوا إِلَيْهِ الطَّرِيقَ وَ حَذَّرُوهُ مِنَ الْهَلَكَةِ، وَ كَانُوا كَذَلِكَ مَصَابِيحَ تِلْكَ الظُّلُمَاتِ وَ أَدِلَّةَ تِلْكَ الشُّبُهَاتِ. »در توصیف برخی از بندگان الهی می فرماید: خداوند بندگانی دارد که در فکرشان نجوا کرده و در درون عقلشان با آن‌ها سخن می‌گوید تا نور بیداری و بینش شنوایی را به قلبشان یادآور شود.

مسئول دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی(حفظ الله) افزود: این افراد تبدیل به کسانی شدند که در بیابان‌ها و صحرا که علامتی نیست همچون تابلوهای رهگشا در فلات هستند و مژده نجات به کسانی می‌دهند که در راه‌های درست قرار می‌گیرند، این افراد چراغ‌های تاریکی هستند.

 

وی با بیان اینکه تواضع و فروتنی را می توان از همه وجود و شئون آیت الله جوادی آملی دید،اذعان کرد: از مصادیق بارز و بنام این کلام آیت الله جوادی آملی است که به هر گونه شبهه‌ای پاسخ داد، حرفش فضل الخطاب ترین باسخ بود و از نظرش شبهه نعمت است، وی راهنمای همه است.

 

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: در مظهر استاد باید نشست و به چهره ملکوتی اش نگریست و از ندای دلنشینش مشق گرفت و به رفتار و خلقیاتش  غبطه خورد افسوس که شاهد عدم پیروی از رفتار ایشان هستیم.

 

وی با اشاره به بعثت رسول گرامی اسلام(ص) گفت: بر کسی پنهان نیست که مراجع هر چه دارند از بعثت دارند قدر این نعمت و گشوده شدن این دفتر که پلی به سمت کمالات اسلامی است را بدانیم چرا که در این عصر جاهلیت نعمت است.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به برنامه‌های پیش روی دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی(حفظ الله) در ساری که با هدف ارتقای فرهنگ در جامعه  تدوین شد، عنوان کرد: تشکیل کارگروه‌های علمی و تحقیقاتی در موضوعات قرآنی و نهج البلاغه، کلام و  اخلاق، تشکیل کارگروه در شهرستان، تشکیل گروه‌های آموزشی آثار علامه در سطح مدارس علمیه و سطح دانشگاه‌های استان و نیز عموم مردم، ارائه گواهی پایان‌نامه دوره‌های آموزشی از سوی دفتر مرکزی علوم وحیانی اسراء در قم، تجمیع آثار مکتوب صوتی و تصویری آثار علامه و تجهیز سالن مطالعه، تبیین و تفسیر آثار حضرت علامه به‌صوررت آنلاین در شبکه سراسری اسراء در ماه رمضان با محوریت سوره حجرات که امسال در سراسر کشور پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

 

خداوند توفیق داد یادداشتی از آثار مختلف علامه به تعداد ۲۴۷ جمله و فرمایشات علامه با عنوان جام های معرفت آماده و از قم در حال دریافت است تا در روز عید مبعث رونمایی شود. « نام مبارک عبدالله جوادی آملی به ابجد می شود 247».

 

به گزارش شبستان، در پایان  این مراسم از تابلوی حاوی اشعاری که حجت الاسلام والمسلمین «حسین غفاری» در دهه محرم سال ۸۰ در دانشگاه سیستان و بلوچستان در وصف علامه «عبدالله جوادی آملی» سروده، رونمایی شد.

کد خبر 1036617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha