جهان غرق شادی بعثت ختم رسل

بعثت پیامبر اسلام، عامل روشنایی و سعادت انسان ها بوده و امروز جهانیان به پاس این روز غرق شادی و سرور بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،  روز بعثت حضرت رسول، رشد و بالندگی جهان تشیع را خلق کرد و انسان ها فرصت تعالی و پیشرفت را یافتند.

 

پیامبری مبعوث شده که مایه رحمت، مهربانی و امید برای جهانیان شد و امت اسلامی از گنجینه عظیمی بهره مند شدند که از گذشته تاکنون این دریای محبت فراگیر بوده است.

 

توصیه به خداپرستی و دوستی با اهل البیت(ع) تنها دو درخواست پیامبر برای مزد رسالتش است و چه اجری که زمینه پیشرفت انسان خواهد بود

 

گرچه برخی از این توصیه و دستورات دینی دور شدند اما بسیاری نیز با بهره گیری از منویات رسول مهربانی به سعادت و تعالی رسیدند.

 

*اخلاق نیکو پیامبر اسوه ای برای جهانیان

 

امام جمعه نجف آباد گفت: اخلاق نیکو پیامبر اسلام اسوه ای برای جهانیان بوده و همگان به این ویژگی اذعان دارند.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» با اشاره به اینکه دین اسلام بر پایه اخلاق است، تصریح کرد: دستورات دینی و توصیه های پیامبر همواره بر اخلاق تاکید داشته و همین موضوع موجب آرامش زندگی و حسن خلق یکی از سرمایه های بزرگی است که باید به آن ارج نهاد.

 

وی ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی، اخلاق مداری از اهمیت خاصی برخوردار است و از همین رو باید پیروان آن حضرت به رعایت اخلاق در زندگی خانوادگی و اجتماعی توجه کنند.

 

*جشن عید مبعث و شور و شکوه در محلات شهر

 

همزمان با جشن عید مبعث و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه و شور و شکوهی در مناطق مختلف شهر و روستا ها اتفاق افتاده است.

 

گرچه کرونا بر بسیاری از برنامه ها سایفه افکنده اما، زیباسازی و برگزاری ایتفاقات فرهنگی و هنری متناسب با این شرایط شادی و نشاط در بین مردم ایجاد کرده است.

کد خبر 1036690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha