پیام مبعث تسلیم نشدن در برابر شیاطین بیرون و درونی است

آیت‌الله خاتمی گفت: پیام مبعث برای ما در روایت امام صادق(ع) است که فرمودند اراده قوی تسلیم نشدن در برابر شیاطین بیرون و درونی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ آیت‌الله «سید احمد خاتمی» امروز به مناسبت عید مبعث در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: انسان در این دنیا مسافر و در پی مقصد است.

وی افزود:‌ خوبان و بدان هر دو در حرکت هستند، خداوند راه را نشان داده است برخی از این راه می روند و به مقصد می‌رسند اما برخی هم بی‌راهه می‌روند و گمراه می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خوب‌ها و بدها بدانند که سرانجام به خدا خواهند رسید، عنوان کرد:‌ شما انسان‌ها با تلاش به سرعت در حرکت هستید و همه با خدا سروکار دارید، زندگی ما مانند برقی است که هر زمان خداوند بخواهد خاموش می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هر کس بمیرد قیامت او آغاز شده است، اظهار کرد: انسان نمی‌تواند از خداوند فرار کند، خوبان و بدان هر دو در حال زحمت کشیدن هستند، خداوند در قرآن می فرماید اگر شما مسلمانان در جنگ هزینه می‌دهید دشمنان هم هزینه می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هزینه سازش کمتر از هزینه مقاومت نیست، ابراز کرد: انسان باید تصمیم بگیرد که چه مسیری را به سوی خدا طی کند، سرمایه ما در مسیر الهی محبت اهل‌بیت(ع) است.

 عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه رسیدن به قله عزم و اراده می‌خواهد، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند شما در مسیر الهی به زاد و توشه نیاز دارید و با اراده می‌توانیئ این مسیر را طی کنید.

امام جمعه موقت تهران با استناد به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(ع) عنوان کرد: چشم خود را باز کنید که بی‌راهه را به عنوان مسیر الهی به شما نشان ندهند، خوش‌گذرانی با اراده سازگار نیست، موفقیت انسان به اراده و عزم بزرگ بستگی دارد.

وی با بیان اینکه نماز شب بسیار سفارش شده است، اگر نتوانستید دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر را بخوانید، گفت: عمر انسان به سرعت می‌گذرد اعمال صالح است که برای او باقی می‌ماند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: در مسیر سیر و سلوک الی الله اراده محکم لازم است، با دعای تنها حال انسان خوب نمی شود باید در کنار دعا انسان اعمال صالح هم انجام دهد. اگر کسی اراده محکم کند می‌تواند گناه نکند چراکه خداوند به انسان این توان را داده است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه برای طی مسیر به سوی خداوند انسان باید بصیرت و مقاومت داشته باشد. اظهار کرد: اگر شما مقاومت کرده و ایستادگی کنید توطئه دشمنان و شیاطین بر علیه شما خنثی می‌شود، امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است امروز دیگر آمریکا ابرقدرت نیست.

وی افزود: مذاکرات به ما قدرت نداده است بلکه زدن عین الاسد و قدرت موشکی به ما قدرت داده است، قدرت موشکی قابل مذاکره نیست.  

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: پیام مبعث برای ما در روایت امام صادق(ع) است که فرمودند اراده قوی تسلیم نشدن در برابر شیاطین بیرون و درونی است.

کد خبر 1036769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha