ولایتمداری و وحدت داخلی پیروزی در جنگ اراده ها را رقم می زند

حجت الاسلام میهن پرست گفت: موضع محکم مجلس و طرح اقدام راهبردی، همراهی دولت، تقویت وحدت داخلی بر محور مواضع حکیمانه و قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی، پیروزی سیاسی را رقم زده است و نشان دهنده این است در «جنگ اراده ها» می توان پیروز شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۲ اسفند) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با اشاره به خطبه پنجاه و سوم کتاب شریف نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که مردم (هنگام بیعت یا هنگام اصرار بر شروع جنگ صفین) همچون شتران تشنه کامی که به آب برسند و ساربان آن ها را رها کند و پایبند و عقال از آنها برگیرد، بر من هجوم آورند، تا آنجا که من گمان کردم مرا بر اثر فشار خواهند کشت! یا بعضی به وسیله بعضی دیگر در برابر من از میان خواهند رفت! من درباره این موضوع جنگ با شامیان یا دشمنان دیگر در آغاز خلافت) بررسی کافی کرده ام و آن را کاملا زیر و رو نموده، تمام جهاتش را سنجیده ام، به گونه ای که خواب را از چشمم ربود، سرانجام به این نتیجه رسیدم که چاره ای جز این نیست که یکی از دو راه را برگزینم یا (با کسانی که در برابر حق قیام کرده اند) به نبرد برخیزم، و یا آنچه را  آل محمد(ص) آورده است انکار کنم، دیدم تن دادن به جنگ (و مرارت دنیا) از تن دادن به کیفر پروردگار در قیامت آسانتر است و از دست رفتن دنیا در برابر از دست دادن آخرت برایم سهل تر است. به همین دلیل اولی را برگزیدم.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» ابراز کرد: در خطبه های نهج البلاغه مکرر به این مضمون برخورد میکنیم که مسلمانان در آغاز بیعت با امام و یا در بعضی از حوادث بعد از آن، هجوم مشتاقانه و عجیبی به سوی امام کردند تا آنجا که وضع، غیرعادی و از کنترل خارج شد و بیم آن می رفت که عده ای زیر دست و پا از میان بروند، این هجوم عجیب از کجا سرچشمه گرفت؟ ظاهرا دلیلی جز این نداشت که مردم از شرایط زمان خلفا، مخصوصا عثمان و زیر پا ماندن ارزش های اسلامی و تقسیم ناعادلانه بيت المال در میان منسوبین خلیفه و دادن پست های کلیدی کشور اسلامی به دست نااهلان، چنان ناراحت و نگران بودند که برای نجات خود راهی جز پناه بردن به کسی که تمام ارزش های اسلامی را در وجود او جمع می دیدند، نداشتند.

 

وی افزود: آنها تشنه عدالت بودند، تشنه اسلام راستین و ناب، تشنه معارف قرآنی و  خالی از هرگونه آمیختگی با خرافات و پیشداوری های نادرست، و همه این امور را در امام اميرالمؤمنين علی(ع) مشاهده میکردند و تشنه کامان، به هنگام مشاهده آب، هرگز به سراغ سراب نمی روند و عاشقانه به آب زلال و گوارا روی می آورند، این هجوم عظيم و بی سابقه از یک سو دلیل بر عظمت مقام امام  علی(ع) و از سوی دیگر دلیل بر ناراحتی شدید مردم از وضع سابق بود و این هر دو در خور بحث های گسترده تاریخی است.

 

امام جمعه ایلام در ادامه یادآور شد: در بخش اخیر خطبه مشاهده کردیم که امام خود را بر سر دو راهی می بیند یا جنگ با انکار آنچه پیامبر اسلام آورده است، این به خاطر آن است که جنگ با تمام زشتی ها و عواقب شوم و مرگبارش، گاه تنها راه مبارزه با ظلم و فساد و بی عدالتی و تنها وسیله ریشه کن کردن فساد در زمین است، به همین دلیل یکی از اهداف متعدد جنگ در قرآن مجید خاموش کردن آتش فتنه و بازگشتن طاغیان و گردنکشان به سوی عدل الهی شمرده شده است.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه با اشاره به عقب نشینی اروپا از قطعنامه ضد ایرانی، تصریح کرد: پی بردن به عواقب تصویب این قطعنامه و ترس از واکنش شدید ایران به ادامه سیاستهای خصمانه به واسطه قدرت گرفین از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و فهم بی فایده و بی خاصیت بودن مصوبه ها و لوایح و قوانین ضد ایرانی در سال های اخیر و قدرتمند شدن ایران از جمله نکاتی است  موجب عقب نشینی تروئیکای اروپایی از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

 

وی آغاز تغییر مسیر فشار حداکثری به سمت فشار هوشمندانه به جمهوری اسلامی ایران و پی بردن به قدرت ایران و چیره شدن عقلانیت از دیگر مواردی است که در این عقب نشینی تاثیرگذار بود، عقب نشینی اروپا محصول مقاومت و وحدت است. تردیدی نمی توان کرد که این عقب نشینی هرچند ممکن است تاکتیکی باشد اما بیش از آن که محصول دیپلماسی باشد نتیجه گفتمان مقاومت و دست  برتر ایران و عمق راهبردی ما در منطقه است.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: موضع محکم مجلس و طرح اقدام راهبردی و همراهی دولت و تقویت وحدت داخلی بر محور مواضع حکیمانه و قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی، این پیروزی سیاسی را رقم زده است و نشان دهنده این است در «جنگ اراده ها» می توان پیروز شد به شرطی که بر گفتمان پیروزی آفرین که همان گفتمان مقاومت است پافشاری کنیم، اکنون و با این پیروزی سیاسی البته، شرایط برای فعالیت های هوشمندانه دیپلماسی در برابر فریبکاری های احتمالی اروپاییان پدید آمده است.

 

حجت الاسلام میهن پرست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم شعبان المعظم سالروز میلاد امام حسین(ع)، اظهار کرد: یکی از شئونات رهبر انسان 250 ساله اداء حق جهاد است، لذا در زیارت جامعه به كبيره به این موضوع اشاره شده است، اما این حقیقت درباره سید و سالار شهیدان، جلوه و تجلی دیگری دارد و به همین جهت در فرازی از زیارت امام حسین(ع) آمده است: «أشهد اني جاهدت في الله حق جهاده» و این فراز گویای این حقیقت است که امام حسين(ع) مودی اتم و اکمل حق جهاد در راه خدا است.

 

وی در ادامه با اشاره به پنجم شعبان سالروز میلاد امام سجاد(ع) یادآور شد: مبارزہ  حاد سیاسی و مستمر و خستگی ناپذیر سیره مستمره امامان شیعه بوده است که جلوه های به ظاهر متفاوت اما در واقع واحد دارد، در نگاه امام سجاد(ع) که در ادامه نگاه سه امام قبل و امامان بعدی نیز هست، راهبرد و خط  مشی اصلى تشكل حكومت اسلامی بوده است،  امام سجاد(ع) برای تشکیل حکومت خدا بر روی زمین بیش از سي سال، انواع تاكتيكها و موضع گیریهای گوناگون را به کار برد و با سياست و درایت و شجاعت و دقت و لطافت. آگاهانه  برای تامین آن کوشید.

 

امام جمعه چوار با اشاره چهار شعبان میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) ابراز کرد: یکی از نسخه های شناختنامه شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس(ع) زیارت نامه مأثور ايشان است که از ناحیه  مبارک معصوم صادر شده است. این زیارت نامه در  عین کوتاهی، مبين خصوصیات و صفات ممتازی برای آن حضرت است که هرکدام به نوبه خود، فضائل عظیمی در کمالات الهی انسان به شمار می آید، فضائلی از قبیل تسليم، تصديق، وفا، نصیحت، ثبات و پایداری در همراهی با امام زمان خویش، بصیرت محوری، اطاعت و ولایت پذیری از ولی امر الهی در زیارت نامه اشاره شده است.

 

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره به آغاز مرحله ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: بر اساس قانون، وظيفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بر عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است، بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده دارند.

 

وی تصریح کرد: از مجلس انقلابی انتظار می رود در کلیه مراحل نظارت بر انتخابات شوراها از انتخاب اعضای هیئت اجرایی تا مرحله پایانی، روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست و صحیح و انقلابی را از خود به یادگار بگذارند، نحوه عملکرد هیئت های نظارت از هم اکنون زیر ذره بین نظارت عمومی و نخبگانی و اهالی رسانه قرار دارد، آسیب ها و اتفاقات تلخی که در برخی شوراها اتفاق افتاده است، موجب شده است که انتظار مردم از هیئت های  نظارت فعلی بالا برود.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: نباید در تایید صلاحیت، تسامحی نسبت به افراد فاقد صلاحیت انجام شود، ضمن این که آبرو و حیثیت افراد داوطلب نیز باید به شدت مورد صیانت قرار داشته باشد، هیات های نظارت باید بدانند تائید و رد ایشان در آینده زیست و زندگی و سرنوشت مردم تاثیر جدی دارد. لذا رعایت نگاه الهی و تقوای سیاسی و عدم ملاحظه این و آن باید همواره مورد توجه و نظرشان باشد بدون تردید نظارت درست و متقن و استوار، خصوصا در بررسی صلاحیت های داوطلبان، زمینه مهمی در برگزاری یک انتخاب درست است.

کد خبر 1036860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha