خودکفایی نخستین گام اقدامات اصلاحی در حوزه کشاورزی است

عباسی با اشاره به اهمیت اقدامات اصلاحی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: خودکفایی در عرصه تولید نهاده ها نخستین گام اقدامات اصلاحی حوزه کشاورزی است.

« علیرضا عباسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اقدامات اصلاحی که طی این مدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عنوان مجلس انقلابی انجام داده اند گفت: خودکفایی در تولید نهاده ها مهمترین و اولین گام اقدامات اصلاحی در حوزه کشاورزی است. 

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه در برنامه ششم توسعه آمده است اقدامات اصلاحی با ریل گذاری در جریان نهاده ها و خودکفایی در این عرصه است. 

 

وی افزود: تنوع بخشی به محصولات و جایگزینی همچنین تنوع بخشی به کشورهایی که از آن واردات انجام می شود و در نهایت اصلاح تنوع بخشی به افرادی که نهاده ها را وارد می کنند بخش دیگر این اقدامات اصلاحی است.

 

وی اظهار کرد: علت اجرا نشدن قانون انتزاغ مصوب سال ۹۱، یکی از سوالاتی که همواره در جریان نشست های متعدد کمیسیون کشاورزی با حضور وزراء شده است. 

 

عباسی بیان کرد: تفاهم نامه ای با توافق وزیر کشاورزی و وزیر صمت امضاء شد که براساس آن تمامی اختیارات به جهاد کشاورزی سپرده شد، ولی زمان ارجاع به هیئت دولت، شخص رئیس جمهور با قانون انتزاع مخالفت کرد. 

 

عباسی افزود: تذکری به رئیس جمهور دادم و در صحن مجلس قرائت شد و توسط هیئت رئیسه به صورت کتبی برای رئیس‌جمهور ارسال شد. مفاد تذکر این بود که شما با قانون انتزاع مخالف هستید، علت چیست؟

 

عباسی نماینده مجلس در مورد کمبود روغن و صف مرغ و ...تصریح کرد: با آنکه صدها هزار تن نهاده در گمرک دپو شده است، مسئولین مربوطه با آمارهای کاملا متفاوت و متناقض اعلام می‌کنند ذخیره استراتژیک‌مان در حال اتمام است.

 

وی افزود: طبق اظهارات مقامات دولتی  ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰‌ تومانی به محصولات اساسی تخصیص پیدا کرده است یعنی همه روغن و نهاده موجود در بازار با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده است با این وجود متأسفانه تولید کننده می گوید ۸۰ درصد نهاده را بصورت آزاد خریداری می‌کنم پس چه کسی این وسط سود می برد؟

 

وی ادامه داد: عدم مدیریت صحیح ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شد، مجلس پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح کند و در نظر داشت ما به التفاوت را مستقیم به مردم تحویل دهد که به سرعت فرافکنی کردند و گفتند مردم، مجلس می‌خواهد اجناس را گران کند.

 

 

 

کد خبر 1036894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha