لزوم الگوگیری از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در زمینه فعالیت‌های مساجد

حجت الاسلام فتاحی خواستار الگوگیری از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در زمینه فعالیت های مساجد شد و گفت: افزایش ارتباط متولیان مساجد با حوزه های علمیه در تقویت مساجد تاثیرگذار خواهد بود.

«حجت‌الاسلام مرتضی فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند تا مردم را از مساجد دور کنند اظهار کرد: دشمنان شبهات و نکات منفی را در جامعه تزریق می‌کنند و کارکردهای مساجد را زیر سوال می‌برند و اعتقاد دارند عبادت تنها کاربرد مساجد است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اندیمشک با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام مساجد را به مقر و پایگاهی تبدیل کرد که تمام مشکلات منطقه باید در آن مطرح می‌شد افزود: در جامعه امروز، جایگاه مساجد در میان مردم ضعیف شده و بد جا انداخته شده که به همین دلیل برخی از مردم، مساجد را فقط برای افرادی خاص و تنها برای خواندن نماز می‌بینند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند که باید به سمت تمدن‌سازی اسلام حرکت کنیم اذعان کرد: تقویت بنیان خانواده و تقویت مساجد در جهت تمدن‌سازی اسلام نقشی مهم و اساسی دارد که لازم است ضمن برنامه‌ریزی و تلاش مساجد، افراد نخبه، صاحبان علم و طلاب فعال به این زمینه ورود کنند تا مساجد به محور و پایگاهی برای حل مشکلات مختلف تبدیل شوند و دیدگاه مردم نسبت به مساجد تغییر یابد.

 

حجت‌الاسلام فتاحی خواستار الگوگیری از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در زمینه فعالیت‌های مساجد شد و تصریح کرد: افزایش ارتباط متولیان مساجد با حوزه‌های علمیه در تقویت مساجد تاثیرگذار خواهد بود.

 

کد خبر 1036903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha