دشمن با جعل مسائل به دنبال اختلاف افکنی است

حجت الاسلام شمس الدین به تلاش رسانه‌های غربی در ایجاد اختلاف در حوزه نجف و قم اشاره کرد و گفت: این گفته‌ها بی اساس و پوچ بوده و با توجه به بیانات رهبری دشمن با جعل مسائل را جعل می‌ خواهد حقایق را بدلخواه خود ترسیم می‌کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، ۲۲ اسفند) در نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امروز به فضل پروردگار وحدت بین امت اسلامی شیعه و سنی بسیار قوی و محکم است و دشمن نمی‌تواند این اقتدار و وحدت را با چنین حرکاتی سست کند.


امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به رسالت انبیای الهی برای تقویت قوه تفکر انسان، گفت: انبیای الهی آمدند تا با تقویت قوه تفکر انسان در تشخیص خیر و شر، مسیر پیمودن راه سعادت به سوی پروردگار را به انسان نشان دهند و از آنجا که خداوند نعمت عقل را به انسان داده است. این انسان است که باید با بهره گیری درست از عقل، فهم و بصیرت راه دین و دنیا را از هم تفکیک کند.


وی ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان، ماه ولادت با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که با قبول سختی ها درس آزادگی را به انسان‌ها داد یادآور شد: حضرت ابوالفضل (ع) درس وفاداری و اطاعت از ولایت را آموخت و حضرت امام‌ سجاد (ع) نیز راه سعادت و صبر در عبادت و بندگی خداوند را یاد داد. چنین ایام خجسته ای با فرمان تاریخی و مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل بنیاد شهید، نهادی اثرگذار در حفظ شان خانواده معظم شهدا مصادف شده است.


وی به ایثارگری شهدا در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که ما مرهون ایثارگرانی چه کسانی هستیم، آنان موجب افتخار و عزت برای نظام اسلامی شده‌اند و اقتدار امروز ایران و نظام اسلامی از مجاهدت آنهاست.

 

شمس الدین تاکید کرد: ما وظیفه داریم که در همه حال از آنان و خانواده های صبورشان تجلیل کنیم و راه و آرمان های آنان را برای همیشه زنده بداریم تا مبادا خدای ناکرده جایگاه شهدا و خانواده هایشان در جامعه تضعیف شود.


امام جمعه انزلی جهاد اکبر را مبارزه با نفس عنوان کرد و اظهار داشت: این مجاهدت ها بوده که به نظام اسلامی در منطقه چنین جایگاهی داده است. روزی که آمریکا به بهانه ایجاد امنیت وارد عراق شد و با ایجاد پناهگاه برای تکفیری ها امنیت مردم عراق را از بین برد به برکت انقلاب اسلامی و حضور نیروهای جهادی به هدایت شهید سلیمانی این نظام اسلامی بود که امنیت را در عراق برقرار کرد و امروز خود آمریکا در این سرزمین در ناامنی است.

 

وی ادامه داد: حال در سایه امنیت ایجاد شده رهبر مسیحیان جهان در پناه حشد الشعبی به عراق سفر می کند، هرچند که دشمنان این سفر را با حاشیه هایی برای ضربه به اسلام و جبهه مقاومت طراحی می کنند ولی این سفر مایه قدرت جبهه مقاومت و اسلام می‌شود.


وی تاکید کرد: هر چند رسانه‌های استکباری درصدد هستند که حضور پاپ را در لوای پیام صلح و دوستی و پیام اسلام در جنگ طلبی بیان کنند ولی مشاهده کردیم که شاه بیت صحبت مرجعیت اسلام در این دیدار مسئله فلسطین و رنج هایی است که ملت‌ها از سلطه گران می کشند و این سوال پیش می آید که چرا تاکنون هیچ صدایی برای حمایت از  مظلومان از واتیکان بلند نشده است و هیچ کار مثبتی از آنان دیده نشد. در این سفر که بیشتر جنبه تبلیغی داشت پاپ در پناه امنیتی که با مجاهدت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان تامین شد توانست این سفر را به پایان برساند.


وی در پایان به سالگرد رحلت حجت‌الاسلام سید احمد خمینی اشاره و خاطر نشان کرد: سید احمدآقا شخصیتی بود که از ابتدای نهضت در کنار امام (ره) حضور موثر داشت و بعد از ارتحال آن بزرگوار با حمایت از مقام معظم رهبری با آن تعابیر آگاهانه و بصیر خود موجب استحکام نظام اسلامی شد و امیدواریم این آگاهی و بصیرت همچنان در خانواده حضرت امام (ره) باشد تا سیاسیون نتوانند آنان را دست مایه بازیها و خواسته‌هایشان کنند.

کد خبر 1036972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha