نخستین رویداد تبلیغی فرهنگی بین الملل در قم برگزار شد

نخستین رویداد تبلیغی فرهنگی بین الملل با حضور جمعی از طلاب بین الملل در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نخستین رویداد تبلیغی فرهنگی بین الملل با حضور جمعی از طلاب بین الملل در سالن همایش مجتمع شهید کلهریبرگزار شد.

این رویداد سه روزه در قالب کارگاه‌های حل مسئله و خلاقیت، کار تیمی، روش پرکردن بوم، روش ارائه، نگارش و تدوین بوم به صورت عملی در کنار مربی ها برگزار شد.

مدیرکل مبلغان و دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بکایی، با بیان اینکه امروز عرصه‌های تبلیغی تنها مختص به حسینیه و مسجد نیست، اظهار کرد: حوزه تبلیغ گستردگی زیادی دارد و مخاطبان تبلیغ بسیار هستند.

وی خاطرنشان کرد: دنیا سیر تحول پرشتاب دارد و اگر ما کند حرکت کنیم و به تناسب اقتضائات زمان و مکان توجه نکنیم از قافله تبلیغ عقب می‌مانیم.

مدیرکل مبلغان و دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه اگر توجه جدی به زمان، مخاطب و عرصه‌های تبلیغی نداشته باشیم زمین بازی در اختیار دیگران قرار می‌گیرد، گفت: ایده‌پردازی کمک می‌کند که در برنامه‌های تبلیغی به آینده توجه کنیم. اگر خود را خوب بشناسیم، ظرفیت‌ها را بدانیم، برنامه‌ریزی کنیم در آینده موقعیت خوب و طرازی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تبلیغ مانند آموزش و پژوهش دارای حوزه استعدادهای برتر است، گفت: عرصه نخبگی وسیع شده ممکن است شخصی عالم باشد ولی کسی او را در عالم نشناسد زیرا استعداد و نخبگی در حوزه ارتباطی را ندارد و در تراز نمی‌تواند خود را عرضه کند.

حجت‌الاسلام بکائی عنوان کرد: تبلیغ این است که با هدف و برنامه به دنبال جریان مستمر برای تأثیرگذاری بر مخاطب باشید. اگر مستمر نباشد تبلیغ نیست.

وی با اشاره به تحولات جهانی گفت: اگر با توجه به انقلاب‌ها و تحولات در جهان جلو نیاییم و استفاده نکنیم عقب  می‌مانیم. دنیای امروز و مخاطب ما ذهن و نگاه خاصی دارد و حتی ممکن است با ذهن و نگاه من همراه نباشد.
شبکه نیازها را برای ایده‌پردازی احصا کنید

مدیرکل مبلغان و دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: اگر به دنبال این هستید که چیزی که در ذهن شما است برای طرف مقابل بیان کنید اشتباه است. امروز میلیاردها نفر در فضای مجازی حضور دارند و وب گردی می‌کنند آنها به دنبال چیزی هستند که در ذهن خودشان است.

وی تصریح کرد: اگر می خواهید ایده‌پردازی کنید مهمترین کار این است که به دنبال ایده‌های خوب بروید و برای ایده باید شبکه نیازها را تدوین و احصا کنید و منظومه‌ای از مسائل را داشته باشید و بر اساس آن می‌توانید در حوزه محتوا، ابزارها، مخاطب، خصوصیت و فرم مبلغان گام بردارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین بکائی با بیان اینکه اید‌ه‌ها باید قابلیت اجرا داشته باشد، گفت: جامعه و امت اسلام در طیف‌ها، گریدها و سطوح و لایه‌های مختلف نخبگانی، دارای تحصیلات و بدون تحصیلات و رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای حضور دارند.

وی یادآور شد: چیزی که ما را کمک می‌کند و می‌تواند جلو ببرد خلاقیت و ایده‌پردازی است بنابراین کسی موفق است که بتواند ایده‌های خوبی ارائه دهد. اگر ایده و طرح خوب مطرح نشود پیشرفت نمی کنیم.
 

کد خبر 1037007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha