تامین زیرساخت های عشایری به کمک مجلس و دولت نیاز دارد

علایی مقدم گفت: تامین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، ایل راه های و ... برای عشایر به همت همگانی، کمک مجلس و دولت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «شاهپور علایی مقدم»، امروز (شنبه 23 اسفند) در سفر به شهرستان داراب گفت: عشایر میراث داران فرهنگ کهن ایرانی اسلامی هستند و عشایر در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: عشایر کشور ما مرزداران و پدافند غیر عامل در مرزها هستند و به عنوان گروه هدف اجتماعی سوم در برنامه ریزی کشور مورد توجه قرار دارند.

وی اضافه کرد: عشایر در ۵۹ درصد از سرزمین ایران پراکنده هستند جامعه عشایر در امنیت تامین غذایی و توسعه پایدار و خودکفایی تولید گوشت قرمز نقش موثری دارند.

علایی مقدم با اشاره به لزوم تهیه زیرساخت های لازم عشایری بیان کرد: تامین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، ایل راه های و ... برای عشایر به همت همگانی، کمک مجلس و دولت نیاز دارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: تا کنون ۶۳ درصد عشایر از آب سالم وپایدار برخوردار شده اند و با کمک مجلس و دولت امیدواریم به زودی این شاخص تا ۹۹ درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اشتغال جوانان عشایری نیز از دیگر موضوعات مهم است که تامین زیرساخت ها در آن موثر است و از مهاجرت به حاشیه شهرها جلوگیری می‌ کند.

علایی مقدم با اشاره به کمک به محرومیت زدایی در کنار نیروهای بسیج عشایری و سایر دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت جامعه عشایری گفت: برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی تلاش خود را برای ایجاد ردیف بودجه ای خاص جامعه عشایر در قانون بودجه کشور می کنیم و از تمام ظرفیت‌های مجلس در این زمینه بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 1037127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha