۱۰۰۰ بسته معیشتی بین خانواده زندانیان بیرجند توزیع می شود

اسماعیل زاده گفت: در راستای حمایت از خانواده زندانیان بی بضاعت در آستانه سال جدید، ۱۰۰۰ بسته کمک معیشتی بین خانواده آنها در مرکز استان خراسان جنوبی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، «سید هاشم اسماعیل زاده» پیش از ظهر امروز (۲۳ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار خانواده زندانی در استان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان قرار گرفتند که یک هزار خانواده تحت پوشش انجمن بیرجند قرار دارند.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، فردوس و طبس انجمن حمایت از زندانیان تشکیل شده است.

 

اسماعیل زاده با بیان اینکه ۵۴ درصد خانواده‌های زندانیان در شهر و ۴۶ درصد در روستاهای استان زندگی می‌کنند، گفت: مسکن و اشتغال مهم‌ترین مشکل خانواده زندانیان است و در حال حاضر ۶۹ درصد از این خانواده‌ها فاقد مسکن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۷۵۶ مورد کمک نقدی به خانواده های تحت پوشش شده است، ادامه داد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۶۰۰ سبد غذایی در بین خانواده های زندانیان مرکز استان توزیع شده است.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی افزود: در سال جاری عمده فعالیت های انجمن تاکنون خدمات بهداشتی یک هزار و ۱۹۰ مورد، اشتغال ۱۳۷ مورد، اخذ رضایت شاکی ۶۰ مورد، آزادی زندانیان ۳۲ مورد، مشاوره تخصصی یک هزار و ۸۵۳ مورد و پیگیری امور تحصیل فرزندان زندانیان ۳۴۵ مورد بوده است.

 

اسماعیل زاده با بیان اینکه امسال انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان در مجموع بالغ بر چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خدمات مختلف ارائه کرده است که نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر افزایش یافته است، گفت: انجمن اعتبارات دولتی ندارد و امسال کمک های مردمی و خیرین به انجمن زندانیان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

وی از توزیع یک هزار سبد غذایی در آستانه سال جدید به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در بین خانواده‌های زندانیان خبر داد و بیان کرد: ارزش هر سبد غذایی ۵۰۰ هزار تومان است و همچنین ۳۰۰ هزار تومان پول نقد نیز به حساب این خانواده ها واریز خواهد شد.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی به اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان و مشارکت برای اجرای طرح اشتغال نشسته در زندان بیرجند در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۷۰ نفر از زندانیان مشغول به اشتغال نشسته هستند که تولیدات آنان توسط انجمن خریداری می شود.

 

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه گروه جهادی شهید لاجوردی جهت کمک به خانواده زندانیان و مسائل اشتغال آنان راه اندازی شده است، تصریح کرد: با همکاری دادگستری بیرجند دوره های آموزش مهارت‌های زندگی برای خانواده زندانیان برگزار شده و به ۶۰ پرونده طلاق این خانواده های ورود کردیم که ۸۵ درصد آنان به صلح و سازش ختم شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: حمایت از خانواده زندانیان در شرایطی که سرپرست خانواده به دلایل مختلف در زندان به سر می‌برد منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و خانواده آنها خواهد شد.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: خیران می‌توانند برای کمک به خانواده های زندانیان به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان واقع در مطهری ۱۷ بیرجند مراجعه کنند یا کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۱۰۵۹۰۷۸۰۲۰۰۱ نزد بانک ملی مرکزی بیرجند و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۷۷۴۶ واریز کنند.

کد خبر 1037190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha