حضور طلاب در خط مقدم مبارزه با کرونا فصلی درخشان در تاریخ نظام اسلامی رقم زد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه طلاب و روحانیون با روحیه جهادی و ایثارگری در مبارزه با کرونا پای کار بودند، گفت: خواهران و برادران طلبه با روحیه ایثارگری در شرایط سخت شیوع کرونا در کنار مردم و همراه مسئولان بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۳ اسفند) در نشست تقدیر و تجلیل از طلاب و روحانیون خط مقدم مبارزه با کرونا، اظهار کرد: سپاه در همه  صحنه های مختلف که نیاز بوده است، حضور فعال داشته و تهدیدها را به فرصت و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کرده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه سپاه از آبرو و توان خود برای توسعه و رفع نیاز کشور مایه گذاشته است، ابراز کرد: بسیاری از طرح هایی که الان  در کشور افتتاح و اجرا می شود، توسط سپاه انجام شده یا در دست اقدام است، در  عرصه هایی که دولت نتوانسته ورود پیدا کند، سپاه با بهره گیری از نیروی جوان و کار جهادی وارد شده است و طرح ها را پیش برده است.

 

وی  با تاکید بر اینکه طرح های بسیاری توسط سپاه با کار جهادی در کشور انجام شده است که هنوز چند هزار میلیارد هزینه این طرح ها هم پرداخت نشده است، ابراز کرد: سپاه امروز در کارها و طرح های اقتصادی و صنعتی بزرگ، مبارزه با کرونا، بحث سازندگی، کارهای فرهنگی، افزایش توان نظامی،  ساخت موشک و قدرت بازدارندگی و مقابله با آمریکا و استکبار جهانی مقتدرانه ظاهر شده است.

 

امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه برخی مطرح می کنند سپاه در کار فرهنگی وارد شده و موفق نبوده است اما این افراد بدانند که این خط دشمن و شایعه ای بیش نیست، ابراز کرد: باید مراقب بود که در زمین دشمن بازی نکرد و این خط تخریب گسترش پیدا نکند.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به شیوع ویروس کرونا در یکسال گذشته در کشور و استان، افزود: همانند سال های دفاع مقدس که رزمندگان برای دفاع پیشگام شدند و جانشان را در راه خدا، امنیت و پیشرفت کشور فدا کردند، امروز و در مقابله با کرونا ایثارگرانی  در صحنه حضور پیدا کردند، از وجود خود مایه گذاشتند و  برای کسانی که بیمار شده بودند، مایه تسکین و آرامش شدند.

 

وی با ابراز کرد: همین روحیه جهادی  در جامعه  پزشکی ما  برای مبارزه با کرونا وجود داشت، طلاب و روحانیون هم با روحیه جهادی و ایثارگری در مبارزه با کرونا پای کار آمدند، طلاب و روحانیون در شرایط بسیار سخت شیوع کرونا،  برای غسل، کفن و دفن، تلقین و نماز میت فوت شدگان ناشی از کرونا وارد میدان شدند و افزون بر آن در کنار بیماران کرونایی قرار گرفتند و  مایه آرامش خاطر این بیماران در زمان بیماری یودند.

 

امام جمعه ایلام، با اشاره به اینکه این مجاهدتی بود که روحانیون و طلاب با به خطر انداختن جان خود، به خوبی آن را انجام دادند، خاطرنشان کرد: این افتخاری بسیار بزرگ است که خواهران و برادران طلبه با روحیه ایثارگری،  در کنار مردم بودند و این فراز از تاریخ را در جمهوری اسلامی با سربلندی رقم زدند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از طلاب و روحانیون فعال در خط مبارزه با کرونا با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

کد خبر 1037365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha