دوام و پیشرفت هر جامعه به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد

حجت الاسلام سپهوند، با بیان اینکه دوام و پیشرفت هر جامعه به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، گفت: توجه به مسائل تربیتی و رشد علمی دانش آموزان مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «علی سپهوند»، امروز(23اسفند)، در دیدار رئیس آموزش و پرورش این شهرستان گفت: آموزش و پرورش از ارکان اصلی هر جامعه است.

 

امام جمعه ازنا افزود: بقاء، دوام و پیشرفت هر جامعه به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد و اساس آموزش و پرورش حیاتی ترین نقش در پیشرفت جامعه را ایفا می کند.

 

وی بیان کرد: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان داران نظام اسلامی توسط آموزش و پرورش رقم می خورد و مدارس اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

 

حجت الاسلام سپهوند با بیان اینکه آموزش و تربیت جوانان در تراز نظام اسلامی مورد انتظار از این ارگان آموزشی و تربیتی است، تصریح کرد: باید راه امام راحل و شهدا را در مدارس پیاده کنیم و دانش آموزان را با وصیت نامه شهدای گرانقدر آشنا نماییم تا بدین گونه بتوانیم فرهنگ شهادت و خدمت را در آنان نهادینه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هرچقدر آموزش و پرورش پیشرفت کند جامعه متعالی تر می‌شود، اظهار داشت: نگاه آموزش و پرورش باید توجه به مسائل تربیتی و رشد علمی دانش آموزان باشد، چرا که تعالی نظام اسلامی در گرو توجه به این امور است.

 

امام جمعه ازنا در پایان تأکید کرد: علم و دانش باید همراه با تهذيب، تربيت اخلاقی و تزكيه نفس باشد تا بتواند برای جامعه مفيد واقع شود و بنابرین همه مديران و معلمان، نقش مؤثر و مهمی در تربيت فرزندان و کادرسازی برای نظام اسلامی دارند.

کد خبر 1037375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha