۳۰ درصد مزارع کلزا آزادشهر در مرحله گلدهی قرار دارند/ مبارزه با سوسک گردخوار کلزا

ممشلی گفت: ۳۰ درصد از مزارع کلزا شهرستان آزادشهر در مرحله گلدهی قرار دارند و کشاورزان باید نسبت به مبارزه با آفات با نظر کارشناسان اقدام کنند.

«حسین ممشلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امسال مقام معظم رهبری سال را به «جهش تولید» نامگذاری کردند و در این راستا هماهنگی های لازم برای تحقق شعار سال صورت گرفته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان برای توسعه فنی و راهنمایی کشاورزان اقدام کردند و تا پایان برداشت محصولات کشاورزی در کنار کشاورزان خواهند بود تا افزایش عملکرد در واحد سطح را شاهد باشیم.

 

ممشلی یادآور شد: با توجه به اینکه مزارع گندم در مرحله ساقه دهی قرار دارند کشاورزان باید نسبت به استفاده از کود سرک اوره و سولفات آمونیوم اقدام کنند.

 

وی افزود: مقدار مصرف کود سرک در این مقطع زمانی براساس نظر کارشناسان جهاد کشاورزی 75 تا 100 کیلوگرم در هکتار است.

 

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: در جهت تقویت گیاه در شرایط نامساعد جوی نیز کشاورزان می توانند از کودهای تقویتی حاوی اسیدهای آمینه و جلبک دریایی به صورت محلول پاشی استفاده کنند.

 

ممشلی متذکر شد: کشاورازن نسبت به پایش مزارع خود اقدام کنند و از مزارع خود سرکشی داشته باشند و در صورت مشاهد آفات و بیماری از توصیه کارشناسان استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه زمان مصرف و نحوه مصرف سموم باید رعایت شود، گفت: از آب صاف و تمیز کشاورزان به منظور سمپاشی استفاده کنند و برای کاهش سختی آب کشاورزان می توانند از چهار کیلوگرم سولفات آمونیوم در یک باک سم  استفاده کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر متذکر شد: مزارع کلزا شهرستان کردکوی  30 درصد در مرحله گلدهی قرار دارند و کشاورزان باید نسبت به استفاده از سموم برای مقابله با سوسک گردخوار با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

 

کد خبر 1037592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha