برندسازی کالاهای فرهنگی با برگزاری جشنواره فیروزه در گلستان

کشمیری گفت: با برگزاری جشنواره کالاهای فرهنگی جایزه فیروزه در استان گلستان در سنوات گذشته در برند سازی برخی از کالاهای فرهنگی گام برداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» عصر امروز (یکشنبه 24 اسفند) در آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه فیروزه اظهار کرد: فرهنگ هر جامعه سرمایه آن جامعه و پشتیبانی موثر برای توسعه آن جامعه به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: باید استعدادهای انسانی و اقلیمی به نمایش بگذاریم چرا که این مهم باعث شناخت توانایی ها و ظرفیت های موجود در اقوام می شود.

 

کشمیری یادآور شد: در حوزه فرهنگ، کالاهای فرهنگی اقدامات و کارکردهای اجتماعی جامعه به شمار می رود و مصرف فرهنگی سبک زندگی ما است و تولید ثانویه ما نگرش ها و خلاقیت هایی است که ما از فرهنگ برخوردار می شویم.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری در منویات خود به موضوعاتی مثل اقتصادمقاومتی، تولید کالاهای ایرانی و تولید ملی تاکید شده است و در این راستا تحقق این منویات جشنواره فیروزه ای استان گلستان را برگزار کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: از 24 قوم موجود در کشور 16 قم در گلستان ساکن هستند و این مهم ظرفیت بسیار عالی است که می تواند از دل آن ایده های نو و خلاق را کشف کنیم و مردم را با ظرفیت اقوام و کالاهای فرهنگی داخلی آشنا کنیم.

 

کشمیری یادآور شد: سال گذشته برای دومین بار از طریق اقوام قومی و محلی این جشنواره در استان گلستان شکل گرفت و اتفاق خوبی که رقم خورد برند سازی در برخی از کالاها فرهنگی بود.

 

وی افزود: امیدواریم برگزاری این جشنواره باعث تحولات عمیقی در اقوام شود وکسب و کارهای فرهنگی را رونق ببخشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: این مهم باعث شد که امسال نتوانیتم نمایشگاهی برای این جشنواره برگزار کنیم.

 

کد خبر 1037648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha