اختصاص ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهر زلزله زده سی‌سخت

تابش گفت: ۴۲۰ میلیارد تومان برای احداث و تعمیر منازل زلزله زده شهر سی‌سخت اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا تابش» صبح امروز ( ۲۴ اسفند ماه) برای سومین بار به شهر سی سخت سفر کرد و از مناطق زلزله زده، انبار آهن آلات و مصالح بنیاد مسکن دنا بازدید کرد.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور اقدامات صورت گرفته و روند کار را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارزیابی ها تمام شد و تقریبا تمام منازلی که تخریب شده بودند بررسی شدند و تشکیل پرونده نیز روزهای پایانی خود را سپری می کند.

 

تابش در ادامه، اظهار کرد: دو نوع تسهیلات داریم که به هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ملکی تعلق می گیرد و آن را تامین کردیم.

 

وی با بیان اینکه هزار و ۲۶۰ واحد را بررسی و تشکیل پرونده دادیم که ۶۸۰ واحد در شهر و ۵۸۰ واحد در روستا بودند، یادآور شد: ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نیز تعمیراتی هستند که برای همه آن ها پرونده تشکیل شده و می توانند کار خود را آغاز کنند، چون نیاز به پروانه ندارند.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ واحد هستند که برای اسباب و وسایلی که از بین رفته اند وام بلاعوض پرداخت شود .

 

وی گفت: مبلغ تصویب شده برای این منطقه ۲۷۰ میلیارد تومان است که از همان روز سوم بعد از زلزله و توسط دولت تصویب شد و همان هفته نخست به استان ابلاغ کردند، بانک مرکزی بانک‌های عامل ابلاغ شد و الان بانکهای استان آمادگی دارند عقد قرارداد کنند.

 

تابش در ادامه گفت: همه این ها فقط بستگی به همت مردم و تلاش مردم دارد تا در کوتاه ترین مدت بتوانیم بازسازی را به اتمام برسانیم.

 

رئیس بنیاد مسکن در پایان تاکید کرد: ستاد ما در ایام عید نوروز تعطیلی ندارد و همه پای کار هستند.

 

 
 
 
 
کد خبر 1037659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha