ماه شعبان، دروازه ورود به ماه رمضان

رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان این که همه ماه ها و روزها نعمت های الهی هستند، تأکید کرد: ماه رجب و ماه شعبان چون منتهی به ماه رمضان می شود یک موقعیت ویژه پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فرارسیدن ماه شریف شعبان به عنوان یکی از بهترین ماه های سال عنوان کرد: همه ماه ها و روزها نعمت های الهی هستند، زیرا بستری هستند برای اینکه انسان از زمان و موقعیت خودش بهتر استفاده کند.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: بنابر آنچه که از معارف اهل بیت و آیات الهی به دست می آید، سال واقعی و حقیقی که مرتبط با سرنوشت انسان است؛سالی است که مبدأ و منتهای آن، ماه مبارک رمضان است، بنابراین ماه هایی که منتهی به ماه رمضان می شود یک موقعیت ویژه پیدا می‌کنند مثل ماه رجب و بعد هم ماه شعبان.

 

وی خاطرنشان کرد:در واقع، دو ماه رجب و شعبان، مقدمه ای هستند برای ورود انسان به سال حقیقی، از این رو است که اولیای الهی از ماه رجب بر اعمال خود مراقبت داشتند و در ماه شعبان این شور و شوق و مراقبت ها برای رسیدن به ماه رمضان به اوج خود می رسید.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود:در صلوات شعبانیه که از امام سجاد (ع) نقل شده، حضرت در وصف ماه شعبان می فرماید: و شعبان ماهی است که تو آن را با برکت خود پوشاندی، از همین رو،نبی مکرم اسلام که بینای حقایق هستند، تاکید به روزه داری،قیام وشب زنده داری در ماه شعبان کرده، و خود نیز بر این مهم اهتمام داشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی پیرامون اهمیت ماه شعبان تصریح کرد: ماه شعبان از جمله ماه هایی است که بسیار با کرامت است، زیرا، دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است و دیگر اینکه ماهی است که:میلاد با سعادت امام زمان(عج) در نیمه آن و قبل از آن هم میلاد با سعادت ابی عبدالله(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) است، اینها دلایلی است که بر عظمت و نورانیت این ماه می افزاید.

 

وی در پایان با تأکید بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر از معارف این ماه شریف برای افزایش سطح آگاهی های دینی افزود: این ماه فرصتی است که با معارف الهی و معارف اهل بیت(ع) و همچنین شخصیت امام عصر(عج) بیشتر آشنا شویم.

کد خبر 1037730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha