سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند/ دهه چهل از وام بنیاد فرهنگی البرز بهره‌مند شدم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است . این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم سالگرد تأسیس و رونمایی از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز بابیان اینکه دهه چهل از وام بنیاد فرهنگی البرز بهره‌مند شدم،گفت: در حوزه اقتصاد که ما واقعاً مشکل داریم شاید دلیلش این است که کمتر از مردم کمک گرفته‌ایم. ما بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است . این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند.

دکتر عبدالله جاسبی در این مراسم طی سخنانی گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر می‌کنم به دلیل  انجام کارهای خیر و بزرگداشت کسانی که در این راه قدم گذاشته‌اند ازجمله آقای حسینعلی البرز که بنده افتخار بهره‌مندی از وام ایشان را در اوایل دهه چهل داشته‌ام. آن زمان جز رتبه‌های اول هنرسرای عالی سابق که بعداً شد دانشگاه علم و صنعت بودم وام برای اولین بار بود که داشت اعطا می‌شد. در ساختمانی در خیابان لاله‌زار قدیم رفتم و این وام را دریافت کردم که یک اثر بسیار خوبی داشت.
 
وی ادامه داد:ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم یکی از آن موفقیت‌های بزرگ ما این بود که پیش از انقلاب نسبت سرانه دانشجو به جمعیت بسیار کم بود. تعداد دانشجویان ما در آستانه پیروزی انقلاب شاید ۱۵۰ هزار نفر کمتر یا بیشتر بود الان ۴ میلیون دانشجو داریم کیفیت دانشجویان ما قطعاً از آن موقع بهتر است. دانشگاه‌های ما تا بسیاری از شهرهای دورافتاده گسترش پیدا کرده.
 
جاسبی تصریح کرد:یکی از دلایل این موفقیت این بود که ما بخشی از بار سنگین آموزش عالی را گذاشتیم روی دوش مردم. ما هر جا به مردم مراجعه کردیم موفقیت‌های بزرگی به دست آوردیم.
 
این منتخب بنیاد فرهنگی البرز در دهه چهل یادآور شد:در حوزه اقتصاد که ما واقعاً مشکل داریم شاید دلیلش این است که کمتر از مردم کمک گرفته‌ایم. ما بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است . این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند. این اقیانوس می‌تواند صدها نفر مثل مرحوم البرز را پای کار بیاورد.
 
جاسبی اضافه کرد: من این مطلب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح کردم ما از سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانستیم هزار برابر آن چیزی که الان است بهره ببریم. افرادی حاضرند که بیایند به اقتصاد کمک کنند و سرمایه بیاورند.
 
وی خاطرنشان کرد:امیدوارم سازمان اوقاف قدم‌های بزرگی در این حوزه بردارد. این  حوزه را بیشتر توسعه بدهد و لااقل بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد را جذب و فعال کند مخصوصاً در حوزه‌های پیشرفت علم و دانش و مرتفع کردن آسیب‌های اجتماعی.

کد خبر 1037788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha