مشارکت ۱۰ برابری خیران در ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خیران از سال ۹۲ به بعد ۱۰ برابر مشارکت در ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، احمد علی موهبتی در مراسم کلنگ زنی احداث ۲۰۰ باب مدرسه در مناطق صعب‌العبور استان سیستان و بلوچستان با مشارکت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از اقدام کم نظیر و ارزنده سپاه پاسداران به ویژه قرارگاه قدس جنوب شرق کشور قدر دانی کرد و گفت: ۱۰ درصد مدارس کشور در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود و رکورد ساخت روزانه ۳ کلاس درس در این استان در نوع خود کم نظیر است.

وی با اشاره به اینکه  توجه به زیرساخت های پایدار، عمران و آبادانی و ارتقاء شاخص‌های مختلف اجتماعی را به دنبال دارد افزود: از آنجایی که این استان در آستانه یک تحول بزرگ و عظیم قرار دارد شرایط مهاجر پذیری روز به روز در حال افزایش و رشد است و این موضوع کار در حوزه آموزش و پرورش را سنگین و سخت نموده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خیرین از سال ۹۲ به بعد ۱۰ برابر مشارکت در ساخت و ساز داشته اند و با تلاش جهادگونه این عزیزان در حداقل زمان، پروژه ها تحویل می شود، علاوه بر نهضت مدرسه سازی در حوزه خیرین، در حوزه دولت نیز از سال ۹۶ تا ۹۹ رشد اعتبارات ۱۱ برابر شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: نهضت بزرگ مدرسه سازی و فرآیند های دیگر در آموزش و پرورش تغییرات عمده و عمیقی را در توسعه جامعه به دنبال خواهد داشت و زمینه رشد و تعالی همه جانبه آحاد جامعه را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 1037790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha