کانون‌ های مساجد نقش مهمی در ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی دارند

امیریان گفت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد، یا دارا بودن ظرفیت و نیروی انسانی گسترده در دل مسجد، نقش مهم و تأثیرگذاری در ترویج مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دارند.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد، یا دارا بودن ظرفیت و نیروی انسانی گسترده در دل مسجد، نقش مهم و تأثیرگذاری در ترویج مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دارند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان با اشاره به سه شاخصه مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تصریح کرد: این سه ویژگی شامل شبکه گسترده کانون در سراسر مناطق شهری، روستایی و عشایری، مردمی بودن و حضور جوانان در مسجد است.

 

وی ابراز کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی اعضای کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و دغدغه‌های فرهنگی در کشور باشد.

 

امیریان با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نهالی است که از سر سفره انقلاب اسلامی تغذیه کرده می کند گفت: در خصوص نهادهای شکل گرفته در انقلاب اسلامی ضمن حفظ این نهادها و نمادها تکلیفی دوچندان بر دوش ما قرار دارد و هر چه که جلوتر می رویم این نمادها را باید به اقتضای روز ترجمه فرهنگی کرد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: فعالیت کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) برنامه ریزی شده است و مخاطب کانونی نیز در سامانه «بچه‌ های مسجد» اقدام به ثبت فعالیت ‌های خود می‌کند.

 

وی تصریح کرد: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد، یک ظرفیت نیروی انسانی گسترده هستند که در دل مسجد فعالیت می‌کنند، نقش مهم و تأثیرگذاری در ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی دارند.

 

کد خبر 1037831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha