ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله در سطح جامعه

سیدمحمدی گفت: باید با فرهنگ‌سازی سرانه تولید زباله در کشور کاهش پیدا کند که کاهش تولید زباله اولین قدم در مدیریت پسماند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» ظهر امروز(دوشنبه، 25 اسفند) در جلسه پسماند شهرستان که در محل فرماندهی برگزار شد اظهارکرد: با توجه به پایان سال و آغاز سال جدید، مدیران شهری باید تمهیدات لازم برای سال نو را داشته باشند که یکی از مسائل مهم ساماندهی پسماند روستاها و شهرها است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه پسماند یکی از معضلات اساسی استان گیلان است افزود: این معضل سالیان سال است که متولیان امر را درگیر خود کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه مدیریت پسماند یکی از معضلات بسیار مهم است اما کمتر به صورت بنیادی به آن پرداخت شده است گفت: باید در این راستا فرهنگ‌سازی‌های لازم نهادینه شود تا محیط زیست سالم و پاکی داشته باشیم.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه کشورهای اروپایی نگاه خیلی جدی و مسئولانه نسبت به موضوع پسماند دارند تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته هیچ موقع مشکل زباله وجود ندارد اما ما به این موضوع توجه زیادی نداشتیم.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه اگر محیط زیست را جدی نگیریم حیات اجتماعی ما به خطر خواهد افتاد و زندگی کردن در محیط سخت می‌شود خاطرنشان کرد: اگرچه سالیان سال شعار تفکیک زباله از مبدا را سر می‌دهیم اما معضل امروز پسماند نشانه نواقص در اجرا توسط متولیان امر است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ مصرف درست نداریم و همین موضوع سبب تولید زیاد زباله می‌شود اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی سرانه تولید زباله در کشور کاهش پیدا کند که کاهش تولید زباله اولین قدم در مدیریت پسماند است.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه زباله سبب ایجادوضعیت ناهمگون در روستا و شهر می‌شود و ذهنیت منفی را در خاطر کسانی که به انجا سفر می‌کنند می‌گذارد افزود: به مناسبت آغاز سال نو شهرداران و دهیاران باید نسبت به پاکسازی ورودی شهر و روستا و معابر اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1037914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha