مازندران رکورد دار میزان مشارکت  در  هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور است

فرجی گفت: مازندران بالاترین میزان حضور در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را به خود اختصاص داد و با ۱۹۳ شرکت کننده، رکورد دار تعداد شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره شد.

« معصومه فرجی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: جشنواره  روستاها و عشایر دوستدار کتاب از سال 1393 در دستور کار کشور قرار گرفته است و هر سال پر بارتر از سال قبل در بخش های مختلف برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: استان مازندران امسال در این جشنواره خوش درخشیده است و بالاترین آمار شرکت کننده و بالاترین برگزیده در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور به استان مازندران با 193 شرکت کننده و 4 برگزیده در مرحله نهایی اختصاص یافت؛ که بیانگر اهتمام ویژه اهالی روستاهای مازندران به امر کتاب و کتابخوانی است.

 

وی تصریح کرد: اگر چه تاثیرات کرونا بر برنامه های مختلف فرهنگی و هنری کاملا مشهود است و موجب شد تا بسیاری از برنامه های فرهنگی از حالت طبیعی خارج و دچار رکود شود؛ اما این تاثیر بر هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با همه تاثیرهای مخرب کرونایی، موجب بروز فرصت‌های مناسبی شد که تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره شاهد این ادعاست.

 

فرجی گفت: در هفت دوره برگزاری جشنواره مجموعا 8400 روستا از سراسر کشور در این رقابت مشارکت داشتند . خداوند متعال را شاکریم که هر سال بیشتر از سال قبل شاهد شرکت کنندگان در این جشنواره بوده ایم.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: در کنار تاثیرات فرهنگی و اجتماعی جشنواره، افزایش انسجام فرهنگی و اجتماعی، بسط و گسترش و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و مساجد و مدارس  و...  از دیگر دستاوردهای مهم این جشنواره است.

 

وی تصریح کرد: همافزایی میان نهادهای مختلف فرهنگی و روستایی و عمرانی در تحقق اهداف و برنامه‌های فرهنگی موجب جلب مشارکت  گسترده مردمی در ترویج کتابخوانی در روستاها و تجهیز کتابخانه های مختلف روستایی و کانون های فرهنگی مساجد شده است که می توان این موارد را از ثمرات مهم جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برشمرد.

کد خبر 1038002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha