رمضان ۲۰۲۱ برای مسلمانان در انگلیس؛ از حضور محدود در مساجد تا افطاری های مجازی

محدودیت های کرونایی در انگلیس به تدریج در حال کاهش هستند ، اما در ماه رمضان ۲۰۲۱ همچنان وجود دارند ،بنابراین مسلمانان باید از قوانین برای برگزاری نمازهای جماعت و سفره های افطار پیروی کنند.

فریبا پازوکی 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « birminghammail»، محدودیت های کرونایی در انگلیس به تدریج در حال کاهش هستند ، اما در ماه رمضان 2021 همچنان وجود دارند ،بنابراین مسلمانان باید از قوانین برای برگزاری نمازهای جماعت و سفره های افطار پیروی کنند.

 

ماه رمضان 2021 به دلیل محدودیت های باقی مانده به خاطر مقابله با ویروس کرونا متفاوت خواهد بود اما نمازگزاران دقیقاً چه کاری می توانند انجام دهند؟


سال گذشته ، ماه رمضان در اولین قرنطینه ملی موجب شد تا مسلمانان نمازها و افطاری های خود را در خانه هایشان برگزار کنند.

 

قرنطینه کرونایی به معنای تعطیلی مساجد و ممنوعیت تجمع گروه های زیادی از افراد فراتر از اعضای یک خانواده در یک خانه بود.

 

در سال 2021 همه چیز کمی آسان تر گرفته شده است اما همچنان ماه رمضان بسیار متفاوت خواهد بود.


برخلاف رمضان 2020 ، مساجد بسته نیستند اما همچنان برای تعداد محدودی از نمازگزاران و خدمات کوتاه تر باز هستند.

 

در رمضان 2021 ثبت نام برای شرکت در نماز لازم است و احتمالاً ادامه خواهد داشت ، به این معنی که نمازهای جماعت می تواند برگزار شود اما تعداد افراد کمتری می توانند در آنها شرکت کنند.

 

کودکان ، افراد مسن ، کسانی که علائم کرونا دارند ، کسانی که در معرض خطر بالا هستند و یا از یک خانواده با افراد پرخطر نمی توانند در مساجد حضور داشته باشند.

 

به طور معمول ، نمازگزاران باید سجاده های نماز و ماسک های صورت خود را به همراه داشته باشند  و از حاضران خواسته می شود فاصله اجتماعی و بدون در آغوش گرفتن و دست دادن را حفظ کنند.

 

کسانی که قادر به رزرو مکان نیستند باید همانطور که در سال 2020 اتفاق افتاد ، عبادت ماه رمضان را در خانه انجام دهند.

 

انتظار می رود که وعده های سحر و افطار بیشتر در خانه ها و نه در مساجد سرو شود  مگر اینکه مهمان نوازی وعده های ماه رمضان در فضای باز ارائه شود .

 

تغییر قوانین از روز اول ماه مبارک رمضان این امکان را به شش نفر یا دو خانواده  می دهد تا بیرون از خانه  یا در یک باغ خصوصی ، فضای عمومی یا در فضای یک رستوران دور هم جمع شوند.

 

در داخل خانه ها ، فقط یک خانواده مجاز به حضور است ، بنابراین هیچ اجتماع بزرگ خانوادگی نمی تواند در خانه های روزه داران برگزار شود.

 

افطاری های مجازی می تواند گزینه ای برای کسانی باشد که تنها هستند ، بنابراین می توانند از طریق برنامه های کنفرانس ویدیویی در فضاهایی مانند «زوم» بخشی از مناسبت را احساس کنند.

 

10 روز آخر ماه رمضان به طور سنتی در خلوت خانه در مسجد محلی می گذرد. این اعتکاف نام دارد و باید در روز ماه رمضان ، بعد از نماز صبح شروع شود اما با توصیه شورای مسلمانان انگلیس بعید است که این مراسم در سال جاری انجام شود.

 

اگر مسجدی بتواند به اعتکاف ادامه دهد ، کسانی که در آن شرکت می کنند باید سجاده ها ، متون مذهبی و سایر اقلام خود را به همراه داشته باشند و همچنین باید جای خود را از قبل رزرو کنند.

 

مسلمانان در عید سعید فطر پایان روزه داری روزانه در ماه رمضان را جشن می گیرند .

 

ده ها هزار مسلمان معمولاً در جشن های اصلی بیرمنگام در پارک Small Heath شرکت می کنند که به بزرگترین اجتماع عید در اروپا تبدیل شده است.

 

این مراسم در سال 2018 با رکورد 140 هزار نفر روبرو شد، اما این رویداد در سال 2020 به دلیل محدودیت های ویروس کرونا لغو شد.

 

بعید است که مراسم عید در این پارک در سال 2021 برگزار شود و فقط بعد از 17 می ممکن است 4000 نفر بتوانند در یک مکان بیرونی جمع شوند.

 

شورای مسلمانان انگلیس به برگزارکنندگان توصیه کرده است که در مورد چنین رویدادهایی با مقامات محلی صحبت کنند و چندین اجتماع عید را که دارای فاصله زیادی هستند  همراه با مدیریت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ازدحام در حمل ترتیب دهند.

کد خبر 1038087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha