تبلیغ زکات در جامعه ضعیف است

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مباحث تبلیغی زکات ضعیف است و باید از ظرفیت تبلیغات اسلامی، اوقاف، جهاد کشاورزی و صداوسیما در راستای تبلیغ این فریضه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، سه شنبه(۲۶ اسفند) در نشست کمیته تبلیغ فرهنگ زکات، با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات اما کمک های مردمی به کمیته امداد در سال جاری به بیش از دو برابر سال های گذشته رسید و زکات ۱۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

 



مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود:  ۷۳ درصد زکات جمع آوری شده  برای محرومین و عموما"  در تامین جهیزیه و کمک به تکمیل واحدهای مسکونی هزینه شده است.

 


وی ادامه داد: اما مباحث تبلیغی زکات ضعیف است و باید از ظرفیت تبلیغات اسلامی، اوقاف، جهاد کشاورزی و صداوسیما استفاده کرد و در این راستا شخصا" در نمازهای جمعه استان حداکثر به مدت ۵ دقیقه راجع به این فریضه صحبت می کنم تا موضوع یادآوری شود.

 



صادقی خاطرنشان کرد: میزان جمع آوری زکات و هزینه کردها کاملا" شفاف است و به شهرستان ها اعلام کردیم عملکرد زکات را در قالب بروشور ارائه دهند.

 



حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان هم در این نشست اظهار کرد: بیشتر کسانی که زکات می دهند بر اساس نگاه ذاتی و تکلیفی خودشان است و ما باید این کمیته را در شهرستان ها فعال کنیم.

کد خبر 1038101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha